Bir e-ticaret web sitesi SEO ayarlarını görmezden gelmesi için hiç bir sebep yoktur. Çünkü tüm çevrimiçi satışların dörtte biri organik trafikten gelmektedir.
Sorun şu ki, çevrimiçi mağazalar genellikle büyük ölçekli ve karmaşıktır. Bu nedenle önemsiz sayfa içi optimizasyon görevleri boşa vakit harcar. Ayrıca, e-ticaret SEO’su normal SEO ile tam olarak aynı değildir ve bazı ek hususların yapılması gerekir.
Bu kılavuzda, e-ticaret SEO’su yapan herkesin karşılaşacağı bir dizi içerik ve teknik sorunlardan bahsedeceğiz.
İçindekiler
- Ticari ve işlemsel anahtar kelimeleri bulun
- Sayfalarınızı toplu olarak optimize edin
- Ürün sayfalarına Şema işaretlemesi ekleyin
- Çoğaltma sorunlarını düzeltin
- Stokta olmayan ürün sayfalarını yönetin
ilk adıma geçmeden önce, bu rehberde e-ticaret SEO ve özellikle ürün sayfalarına özgü şeylerden bahsedeceğim. Normal SEO’nun birçok yönünü hariç tutuyorum. Aancak bunlar yine de geçerli SEO stratejilerini hiçe sayacağınız anlamına gelmez. https://best4you.com.tr/seo-search-engine-optimization-en-iyi-arama-motoru-optimizasyonu/
1. Adım: Ticari ve işlemsel anahtar kelimeleri bulun
İnsanlar çevrimiçi bir şey ararken, genellikle dört amaç türünden birine sahip olurlar: bilgi amaçlı, gezinme, ticari veya işlem.
İlk iki tür niyetle, insanlar sadece bilgi arıyorlar. Bitcoin veya bugün hava durumu veya nasa web sitesi gibi anahtar kelimeler kullanıyorlar . Ayrıca, bisikletin nasıl seçileceği gibi belirli ürün türleri hakkında bilgi arıyor olabilirler , ancak satın alma konusunda hala çok uzaktalar.
Son iki tür niyetle, insanlar ya ürün kategorileri ya da belirli ürünler arıyorlar. Birisi nasa ürünlerini veya resmi nasa tişörtlerini araştırıyorsa, açıkça bir ürün kataloğuna göz atmak istiyor. Ve birisi “New Balance 574” araması yapıyorsa o ürünü almaya yakındır.
Bunu dikkate alarak ticari ve işlemsel anahtar kelimeler, e-ticaret amaçları için en uygun olanlardır.
E-Ticaret SEO anahtar kelime araştırması
Yeni bir çevrimiçi mağaza açıyorsanız, web sitenizde ne tür ürün kategorileri oluşturacağınıza ve hatta ne tür ürünlerin stoklanacağına karar vermek için anahtar kelime araştırmasını kullanabilirsiniz.
Bir çevrimiçi mağazanız varsa, tek yapmanız gereken mevcut rakiplerinizi iyi analiz etmenizdir. Detaylı bir analiz yapamıyorsanız lütfen bize ulaşın.
2. Adım. Sayfalarınızı toplu olarak optimize edin
Bir e-ticaret web sitesinde genellikle sınırlı sayıda kategori sayfası ve binlerce ürün sayfası vardır. Kategori sayfalarında her şey az çok nettir.
Ürün sayfalarına gelince işler daha da zorlaşıyor. Her ürün sayfası için benzersiz başlıklar, H1 etiketleri ve açıklamalar oluşturmak için neredeyse hiç zamanınız ve kaynağınız olmayacak.
Süreci otomatikleştirmek için ürün sayfalarınız için başlık, meta açıklama ve H1 şablonları oluşturun. Örneğin, başlık etiketi için bu şablonu kullanabilirsiniz:
[ÜrünAdı]’nı hemen satın alın | mağaza adınız
[ÜrünAdı], ürüne bağlı olarak her sayfa için değişen bir değişkendir. CMS’niz değişkenleri desteklemiyorsa geliştirme ekibinizden yardım isteyin.
H1’leriniz ve açıklamalarınız için de aynısını yapın – ve başlıkların ve meta açıklamaların SERP’lerde listenizin snippet’inde görüntülendiğini unutmayın, bu nedenle arama sonuçlarından tıklamaları çekmek için güçlü bir harekete geçirici mesaj kullandığınızdan emin olun. Mükemmel SEO ayarları için blog sayfamızı ziyaret edin.
Adım 3. Ürün sayfalarına Şema işaretlemesi ekleyin
Şema işaretlemesi, Google’ın sayfalarınızda ne olduğunu anlamasına yardımcı olan özel HTML etiketlerinden oluşan bir koleksiyondur. Google daha sonra bu bilgileri aramada sayfalarınızı daha iyi temsil etmek için kullanacaktır.
Normal snippet’lerin aksine, zengin ürün snippet’lerinde ürün türüne bağlı olarak incelemeler, fiyatlar ve diğer ürün ayrıntıları yer alır.
Çevrimiçi mağazanızı bir CMS kullanarak oluşturduysanız, CMS’nin varsayılan olarak ürün şemasını uygulaması gerekir. Yapmanız gereken tek şey Google Arama Konsolu > Geliştirmeler’e gitmek ve Google’ın Şemanızı tanıdığından ve sorunsuz bir şekilde uygulandığından emin olmak.
Az sayıda ürününüz varsa, şemayı yalnızca en önemli ürün sayfalarında kullanabilirsiniz. Veri İşaretleme Yardımcısı, uygulamak istediğiniz işaretleme türünü seçebileceğiniz ve URL’nizi girebileceğiniz bir Google aracıdır.
4. Adım. Çoğaltma sorunlarını düzeltin
Sitenizdeki her sayfanın benzersiz olduğundan emin olun. E-ticaret siteleri için sorunlar;
- Site dışı – içerik, web’deki birçok web sitesinde görünür.
- Yerinde – web sitesinin birçok sayfası aynı içeriğe sahiptir.
Her birini nasıl düzeltebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
Site dışı çoğaltmayı düzeltin
Site dışı çoğaltma, e-ticaret için doğaldır. Çevrimiçi mağazalar genellikle üreticiler tarafından sağlanan ürün açıklamalarını, resimleri ve özellikleri kullanır. En son iPhone 12 için yeni özellikler icat edemeyeceğiniz için bu mantıklı. Ancak, sorunun birkaç çözümü var:
- Her öğe için benzersiz açıklamalar yazın. Tüm envanterin kapsanması için bir metin yazarı ekibiniz varsa, yeni açıklamalar oluşturun.
- Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten yararlanın. Ziyaretçilerin satın aldıkları ürünler hakkında yorum yazmaları için teşvikler oluşturun. Takip e-postaları gönderin ve güzel bir şekilde yorum isteyin veya yorum bırakan müşterilere indirimler veya bonuslar sunun.
- Her ürün için bir Soru-Cevap bölümü ekleyin. Müşterilerin ürünle ilgili sıkça sorduğu soruların yer aldığı bir SSS bölümü ekleyerek ürün açıklamalarınızı benzersiz hale getirebilirsiniz. Ayrıca Soru-Cevap şeması sayfanızı Google’ın gözünde daha başarılı yapar.
Yerinde çoğaltmayı düzeltin
Yerinde çoğaltma, çevrimiçi mağazaların sayfalarında sık görülen bir sorundur. E-ticaret içerik yönetim sisteminden veya mantıksız bir web sitesi yapısından kaynaklanabilir.
Yerinde çoğaltmayı çözmenin en iyi yolu standart URL’ler kullanmaktır. Sonuç olarak yinelenen sayfalar oluşturma eğiliminde olan çoğu CMS platformu, kanonikleri otomatik olarak ayarlama eğilimindedir.
Adım 5. Stokta kalmayan ürün sayfalarını ele alın
Mevcut olmayan ürünler için arama dostu sayfalar oluşturun. Mağazanızda belirli bir ürünün tükendiği veya hatta bir ürünü tamamen durdurduğu zamanlar vardır. Bu iki durum farklı şekilde ele alınmalıdır.
Geçici olarak mevcut olmayan ürünler için akıllı sayfalar oluşturun
Bir öğe geçici olarak kullanılamıyorsa, sayfayı kaldırmak bir seçenek değildir – aramadan çıkar ve öğe tekrar stoğa girdiğinde yeniden sıralamanız gerekir. Sayfa, ürünün stokta olmadığını açıkça belirtmeli ve ziyaretçinin ürün gelene kadar beklemesi veya sizden bir alternatif sipariş etmesi için ihtiyaç duyabileceği tüm ilgili bilgileri sağlamalıdır.
- Öğenin planlanan varış tarihini ekleyin. Bu, ziyaretçilerin ürün hazır olana kadar beklemeye hazır olup olmadıklarına veya alternatifler aramaları gerekip gerekmediğine karar vermelerine yardımcı olacaktır.
- Öğe geldiğinde bir bildirim sunun. Ürünün ne zaman satışa sunulacağını bilmiyor olsanız bile, ziyaretçilerinize ürün tekrar stoğa girdiğinde e-posta yoluyla bilgilendirilme seçeneği sunmak iyi bir fikirdir.
- Ziyaretçilere ön sipariş seçeneği sunun. Öğenin yakında satışa sunulacağından eminseniz, kullanıcıların ön sipariş vermesine izin verin. Ayrıca bu durum, müşterilerinize, ürün stoğa girdiğinde, onu ilk alacaklarının güvencesini verecektir.
- Benzer ürünlerin bir listesini ekleyin. Mümkün olduğunda, ziyaretçilere sizden alışveriş yapmalarını ve bunun yerine rakiplere gitmemelerini sağlamak için alternatif seçenekler sunun.
Son düşünceler
Unutmayın, yukarıda bahsedilen şeyler, teknik optimizasyonu (hız, güvenlik, yanıt verme), içerik optimizasyonunu (içerik pazarlaması stratejinizin bir parçasıysa) ve son olarak sayfa dışı SEO’yu (geri bağlantılar, alıntılar ve GMB) oluşturur.
SEO için zor olan diğer e-ticaret yönlerini biliyor musunuz? Bize yorum olarak yazın ve hızlıca çözüm bulalım.
[…] E-commerce SEO ülkemizdeki adıyla E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır […]
Yoruma kapalı.