E-ticaret İşletmeniz için Perakende Müşteri Yolculuğunu Güçlendirmenin 5 Yolu
E-ticaret şirketlerinden ürün satın almak günümüzün dijital ortamında yaygınlaştı. İnsanlar yiyeceklerden arabalara kadar her şeyi çevrimiçi olarak satın alıyor ve hepsi e-ticaret işletmeleri sayesinde.
2021’de Türkiye e-ticaret pazarı 431.6 milyar dolar gelir elde etti ve bu sayının 2025 yılına kadar 560 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor.
Ancak hızla büyüyen bir pazarla, müşteri deneyiminizi diğer e-ticaret işletmelerininkinden üstün kılmak giderek zorlaşıyor.
2022 SEO Fiyatları Yükselme Garantili
Daha pek çok perakendeci, kısmen pandemi nedeniyle çevrimiçi bir modele geçtiğinde, çevrimiçi bir marka olarak öne çıkmanın yollarını bulmanız gerekir.
Müşterileri çekme ve elde tutma yeteneği, perakende müşteri yolculuğunuzun net bir şekilde anlaşılmasından gelir. Bu yolculuk, müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi edinmenize ve satın alma kararlarının arkasında nasıl ve neden olduğunu öğrenmenize yardımcı olur. Buna karşılık, e-ticaret işiniz, her tüketiciye bir satın alma işlemini netleştirmek için doğru zamanda doğru şeyi gösterme konusunda daha iyi bir şansa sahip olacaktır.
E-ticaret işiniz için sorunsuz bir perakende müşteri yolculuğu oluşturmanıza yardımcı olmak için izlemeniz gereken beş ipucu.
- Kitlenizin İhtiyaçlarını Anlayın
Her başarılı perakende müşteri yolculuğu, müşterinizin ve onların ihtiyaçlarının derinlemesine anlaşılmasıyla başlar. Ürününüze bağlı olarak, e-ticaret işletmeniz markanızın daha büyük satın alma eğilimlerini dikkatle izlemelidir. Müşterilerinizi bir satın alma işlemi yapacak kadar neyin sevindirdiğini bilmek, perakende müşteri yolculuğunuzu bilgilendirmenize yardımcı olabilir.
Markanızın sahip olduğu farklı kanallarda önemli satın alma trendlerini arayın. Yüksek trafikli organik sayfalara karşı belirli bir ücretli sosyal medya reklamından dönüşüm oranlarınız nedir? Bu tür ayrıntıları bilmek, işletmenizin parasından tasarruf etmenize yardımcı olabilir, bu nedenle geleneksel olarak kazançlı olmayan kanallara yoğun yatırım yapmaz.
Müşteri psikolojisine daha derinlemesine dalmak ve özellikleri öğrenmek de önemlidir. Aynı anda kaç ürün alıyorlar? Çoğu alım günün hangi saatinde gerçekleşiyor? Satın alma eğilimleri hakkında bulabileceğiniz her bilgi, müşterilerinizin ürünlerinizle nasıl etkileşimde bulunduğu hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olabilir.
- Ürününüzün Satın Alma Zaman Çizelgesini Analiz Edin
Müşterilerinize yolculuklarında yardımcı olmak için temel ürününüzü ve satın alma zaman çizelgesini anlamanız gerekir. Satın alma zaman çizelgesi, müşteri yolculuğunuzu haritalamak için ne kadar zaman ayırmanız gerektiğini belirler.
Düşük biletli bir ürün satın alan tüketiciler için zaman çizelgesi genellikle oldukça hızlıdır. E-ticaret işiniz bir çift çorap satıyorsa, satış yapmak için bir ton müşteri yolculuğu temas noktasına ihtiyacınız yoktur. Tüketici genellikle hangi boyutta çoraplara ihtiyaç duyduklarını bilir ve belki de aklında zaten bir renk vardır. Zaten gereken ne iyi bir fikir var, çünkü insanlar genellikle düz bir web sitesi ve satın almak için gidin.
Daha yüksek biletli ürünler için bu farklı bir hikaye. Bir tüketici yeni bir kanepe gibi bir şey satın almak istediğinde, bu genellikle anlık bir karar değildir. Bunun yerine, tüketici kanepeler satan birkaç e-ticaret işletmesini araştırabilir. Eğitim blog gönderileri veya hatta bir satış temsilcisiyle yapılan görüşmeler gibi birden fazla müşteri yolculuğu temas noktasından geçerler.
E-ticaret işletmelerinin pahalı ürünlerinin, değerlerini eve götürmek için sağlam içerik ve satış temsilcileri tarafından desteklenmesi gerekir. Sonuç olarak, işletmeniz perakende müşteri yolculuğunun tamamlanmasının daha fazla zaman alacağını beklemelidir. Bir tuğla-harç mağazasına gitmekten ve birinci sınıf bir fiyat noktasında gelen bir ürünü satın almaya karar vermenin daha uzun sürmesinden farklı değildir.
- En Güçlü Dönüşüm Yollarınızı Belirleyin
E-ticaret işletmeleri için dönüşümler kendi başlarına gerçekleşmez, ancak gerçekleşirse harika olur. En güçlü dönüşüm yollarını belirlemek önemlidir, böylece hedef kitlenizin gerçekte nereden geldiğini ikiye katlayabilir ve gelmedikleri kanallara para dökmeyi bırakabilirsiniz.
İşletmeniz için hangi dönüşüm yollarının en etkili olduğunu bulmak için zaman ayırmak çok önemlidir. Bir alıcının satın alma yolunda attığı bireysel adımların her birini öğrenmenize yardımcı olabilir. Bu belirli kanallara pazarlama dolarları yatırmak için müşterilerin nereden geldiğini anlamanız gerekir.
Daha fazla kazanan dönüşüm yolları hakkında daha fazla bilgi edinmek müşteriler ürün satın almak için karar nerede elde edebilirsiniz. Bu içgörü kritik öneme sahiptir çünkü pazarlama ve satış stratejilerini bilgilendirebilir.
Hangi dönüşüm yollarının en çok satın alımla sonuçlandığını öğrenmenin en kolay yolu, Google Analytics’te En İyi Dönüşüm Yolları raporunu çalıştırmaktır. Bu rapor, bir dönüşüme yol açan kanal etkileşimlerinin tam sırasını ve her bir yolda kaç dönüşümün gerçekleştiğini size bildirir
Google Analytics’te dönüşüm yolları raporu
Kaynak: Google
En iyi dönüşüm yollarınızın, gelecekteki içeriğin geliştirilmesinde değerli olabilecek ücretli veya organik çabalara doğru daha ağır eğilip eğilmediğini ölçebileceksiniz. Belki de kitlenizin çoğu harika bir blog yazısı okuduktan hemen sonra alışveriş yapıyor ve bu pahalı Facebook reklam kampanyasına daha fazla para harcamanıza gerek yok.
Shopify gibi e-ticaret platformları, hangi ürünlerin satıldığı ve hangilerinin sanal rafınızda toz topladığı hakkında size fikir verecek analitiklere erişim sağlayabilir. Hangi ürünlerin en tutarlı şekilde satıldığı ve bu satın alımların belirli bir dönemde ne sıklıkta gerçekleştiği gibi şeylere göz kulak olun.
İşletmenizin sunduğu indirim kodları ve yönlendirme programlarıyla ilgili temel bilgileri de takip ettiğinizden emin olun. Sunduğunuz iyi anlaşmalara rağmen satışlar hala düşüyorsa, daha fazla potansiyel müşterinin bunları bilmesini nasıl sağlayabilirsiniz? Belki de sosyal medyada daha fazla temas noktası oluşturmanız, işletmenizle canlı sohbet eden web sitesi ziyaretçilerine fırsatlar sunmanız, yeni veya yeniden pazarlanan kitleler için görüntülü reklamlar ayarlamanız ve haberi almak için diğer kanallar oluşturmanız gerekir.
- İçeriğiniz Aracılığıyla Marka Şeffaflığını Gösterin
Harika içerik pazarlaması, her harika e-ticaret işinin arkasındaki gizli silahtır ve genellikle kitlenizin perakende müşteri yolculuğunda en çok etkileşimde bulunduğu şeydir. Bununla birlikte, içerik birçok farklı lezzette gelir ve işletmeler göz kamaştırıcıları olan birini seçmemelidir.
En iyi e-ticaret işletmeleri, şehirdeki tek gösteri olmadıklarını anlıyor. Sektörünüzdeki birçok perakende rakibini listeleyecek bir Google araması yapmak yeterince basittir; bunların çoğu daha iyi fiyatlandırmaya sahip olabilir. Bununla mücadele etmek için işletmenizin rekabeti kabul eden ve onları zayıf bir ışıkta göstermeye çalışmayan içerikler oluşturması gerekir.
Niçin? Günümüz tüketicileri marka şeffaflığına değer veriyor. Markaların malzemeleri nereden temin ettikleri, çalışanlarına nasıl davrandıkları ve bir markanın fiyatlarını belirlemeye giden maliyetler hakkında konuştuklarını görmek istiyorlar. Alıcı olarak sayıları hızla artan Gen Z tüketicileri, marka şeffaflığına değer veriyor ve satın aldıkları markalardan daha fazlasını görmek istiyor. Bu bilgileri gösteren içeriğe sahip olmak, tüketicilere satın aldıkları şirkete güven vermenin mükemmel bir yoludur.
- Marka Dışı Temas Noktalarınızı Hassaslaştırın
Bir perakende müşteri yolculuğunda, işlerin biraz ilginçleştiği yer burasıdır. Perakende markaların sahip oldukları mülklerin dışına ulaşabilecek birden fazla kanalı vardır. Ürününüzü doğrudan sitenizde satabilirsiniz, ancak Amazon ve Etsy gibi sitelerde de kullanılabilir. Bu siteler, ürününüz için satış ve pazarlama kanalları olarak da düşünülebilir.
Bunu akılda tutarak, sahip olduğunuz kanallara temas noktaları olarak odaklanamazsınız. Örneğin, ürününüz Amazon gibi başka bir sitede satılıyorsa, tüm ürün açıklamalarınızın ve bilgilerinizin her zaman güncel olduğundan emin olun. Ürününüzü satan her kanal, tüketicilere ürününüzün neleri çözmeye yardımcı olabileceğini anlamaları için ihtiyaç duydukları her şeyi vermelidir.
Perakende Müşteri Seyahat Haritanızı Görselleştirin
Bir tane oluşturmak için ihtiyacınız olan tüm bilgilerle, e-ticaret işiniz için bir perakende müşteri yolculuk haritası oluşturmanın zamanı geldi. Başlamak için ihtiyacınız olan tüm bilgilerde size yardımcı olmak ve perakende müşteri yolculuğu çabalarınızın görsel kaydını tutmak için bir müşteri yolculuğu haritalama şablonu bile hazırladık.
Bize hemen ulaşın. E Ticaret ve E İhracat rotanızı beraber belirleyelim. https://best4you.com.tr/