Google dün yayınladığı Temmuz 2021 algoritma güncellemesi ile geniş çekirdek yapılandırmasını tamamladı. 23 Haziran ve 28 Haziran tarihlerinde spam güncellemeleri ve 1 Temmuzda geniş çekirdek güncellemesi yayınladı. Ancak eksik olan güncelleme dün tamamlanarak bir çok gündem sitelerini ilgilendirecek değişiklikler ele alındı.
Yaz güncellemelerinin dışında ilk olarak Nisan ayında büyük bir ürün güncelleme yayınladı. Bu gönderide, Temmuz 2021 geniş çekirdek güncellemesine ve Haziran ayındaki kardeş çekirdek güncellemesini ele alacağım.
Başlamadan önce, bu işleri sizin yerinize bizim yapabileceğimizi unutmayın ve SEO paketlerini inceleyin. https://best4you.com.tr/seo-paketleri/
Her iki geniş çekirdek algoritma güncellemesi sırasında da etki gören birçok site oldu. Ve buna bazı geri dönüşler de dahildir. Ancak, Google, bazı iyileştirmelerin Haziran çekirdek güncellemesi için hazır olmadığını belirtmişti. Bu nedenle Temmuz ayında ikinci bir çekirdek güncellemesinin olacağını açıkladı. Görsel içindekiler kısmını beğenmediğiniz için size klasik içindekiler sunuyorum.
içindekiler
- Temmuz ve Haziran çekirdek güncellemelerinin kullanıma sunulması
- Etkiyi görme zamanı
- Haziran’dan geri dönüşler
- Titremeler
- Sağlık ve tıp siteleri
- Finans siteleri
- Aynı veya kopya içeriğe sahip siteler
- Ürün İncelemeleri Güncelleme kusuruna dayalı kategori ayarlaması
- Önceki geniş çekirdek güncellemelerinden geri dönüşler
- Ürün İnceleme siteleri
- Spam güncellemeleri
- Zengin snippet’lerin etkisi
- Önemli Web Verileri hakkında bir not
- İyileştirmeler
- Site düzeyinde kalite sinyalleri
- Son ipuçları ve öneriler
Haziran ve Temmuz kapsamlı çekirdek güncellemelerinin kullanıma sunulması
Haziran güncellemesi 2 Haziran’da yayınlanmaya başladı ve 12 Haziran’da kullanıma sunuldu. Ayrıca bu, bazen tam olarak kullanıma sunulması 14 güne kadar sürebilen geniş bir çekirdek güncelleme için oldukça hızlıydı. Yine başka bir Temmuz geniş çekirdek güncellemesi 1 Temmuz’da yayınlanmaya başladı ve 12 Temmuz Pazartesi günü kullanıma sunuldu. Bu nedenle, Temmuz güncellemesinin tam olarak kullanıma sunulması 12 gün sürdü.
Ve Haziran ayının başından bu yana kullanıma sunulan diğer Google algoritma güncellemelerinin tarihlerinden bahsetmem gerekiyor. Site sahipleri, diğerlerinden değil, geniş temel güncellemelerden hareket gördüklerinden emin olmak için bu tarihleri bilmelidir. Ancak bu güncelleme yavaş yavaş kullanıma sunulacak ve Ağustos ayının sonuna kadar tam olarak tamamlanmayacak. Ayrıca Google, Sayfa Deneyimi Sinyalinin hafif bir faktör olacağını açıkladı.
Geniş temel güncellemelerin etkisini görme zamanı: Haziran’da daha yavaş, Temmuz’da daha hızlı etki!
Geniş bir çekirdek güncelleme kullanıma sunulduğunda, genellikle oldukça hızlı bir hareket görürüz (dağıtım başladıktan sonraki 24-36 saat içinde). Haziran geniş çekirdek güncellemesi farklıydı… bazı nedenlerden dolayı kullanıma sunulmasına birkaç gün kalana kadar hareket görmedik.
Google Temmuz 2021 algoritma güncellemesi, Haziran tersine döndü. Bu konuda uyarılmıştık!
Haziran 2021 geniş çekirdek güncellemesi yayınlandığında Google, bazı sitelerin Temmuz 2021 geniş çekirdek güncellemesiyle geri dönüşler görebileceğini açıkladı. Söylemeye gerek yok, bunun nasıl gideceğini görmek ilgimi çekti. Ayrıca, Google Temmuz 2021 algoritma güncellemesi tamamen çıkana kadar kimsenin Haziran çekirdek güncellemesiyle zafer ilan etmemesi gerektiğini söyledim. Ayrıca Temmuz geniş çekirdek güncellemesi kullanıma sunulmaya başladıktan sonra, bazı sitelerin rotayı tersine çevirdiğini gördüm. Veri kümemdeki sitelere dayalı olarak çok fazla geri dönüş olmadı.
Titreme: Sürpriz değil, tıpkı diğer büyük algoritma güncellemelerinde olduğu gibi.
Büyük algoritma güncellemeleri yayınlandıktan sonra, Google’ın SERP’lerde gördüklerine göre algoritmada daha küçük değişiklikler yapması alışılmadık bir durum değil. Sonuçlara ince ayar yapmak için bunları küçük ayarlamalar olarak düşünebilirsiniz. Sonuç olarak Temmuz geniş çekirdek güncellemesi sırasında kesinlikle sarsıntı gördük.
Google’ın algoritmalarının sağlık/tıbbi içerik konusunda daha kritik olabileceğini hatırlatan bir hatırlatma
Haziran ve Temmuz çekirdek güncellemeleriyle bazı sağlık ve tıp sitelerinde çok büyük dalgalanmalar gördüm. Arama görünürlüğünde büyük değişiklikler olan bazı siteler vardı…
Dikkat edin, değerlendirilen çok fazla faktör olduğundan Google’ın tam olarak neyi değiştirdiğini bilmek imkansız. Benim düşünceme göre, Google’ın algoritmalarındaki belirli değişiklikleri nadiren izole edebileceksiniz (geniş temel güncellemeler için). Sitenizi genel olarak iyileştirmeye devam etmek daha önemlidir ve bu yazının ilerleyen bölümlerinde düzeltmeye yönelik “mutfak lavabosu” yaklaşımını ele alacağım.
Google Temmuz 2021 algoritma güncellemesi ile bazı finans sitelerinde çok fazla oynaklık var
Genelde finans sitelerini ele alan YMYL yani türkçesi paran ya da canın anlamına gelir. Ben buna ya paranı ya canını gibi yaklaşıyorum.
YMYL içeriği konusuna girmişken, finans odaklı sitelerde arama görünürlüğünde de çok büyük dalgalanmalar gördüm. Bu siteler YMYL olarak kabul edildiğinden, Google’ın algoritmaları onları daha yüksek bir standartta tutar. Ve bazı siteler yaz temel güncellemeleriyle çok fazla hareket gördü. Bu hareketlerden çoğu insanların sorularına doğru yanıt veren siteler oldu.
Aynı veya neredeyse yinelenen içeriğe sahip siteler: Referans, şarkı sözleri, dizinler ve tabiki kopya siteler
Daha önce aynı veya çok benzer içeriğe sahip siteleri ele aldım. Örneğin, referans siteleri, şarkı sözü siteleri, dizinler vb. Google, diğer birçok siteyle aynı içeriği sağlarsanız ve ciddi bir katma değer sağlamazsanız, Google’ın algoritmalarının hangisine karar vermesinin zor olabileceğini açıkladı.
Siteler üst sıralarda yer almalıdır. Bunu yıllar içinde birçok kez gördüm ve bunun gibi dikey alanlarda bir dizi siteye yardımcı oldum. Katma değer sağlamayan sitelerin her geniş çekirdek güncellemesi sırasında dalgalanması ve düşmesi kolaydır.
Haziran ve Temmuz çekirdek güncellemeleriyle, bu kategorilere uyan siteler arasında çok fazla hareket gördüm. Yine, ciddi bir katma değer sağlamak son derece önemlidir (özellikle içerik aynı veya neredeyse aynı olduğunda). Bir katma değer sağlamazsanız, bir güncelleme sırasında yükselebilir ve bir sonraki güncellemede büyük ölçüde düşebilirsiniz.
bu durum site sahiplerini delirtebilir.
Ürün İncelemeleri Güncelleme kusuruna dayalı kategori ayarlaması
Haziran ve Temmuz çekirdek güncellemeleri sırasında gördüğüm trendler yolunda ilerlemeye devam ederken, belirli bir dikeyde bu güncellemeyle pek başarılı olmayan pek çok site vardı. Yıllar boyunca bu alanda çok iş yaptım ve Google’un bu cephede büyük değişiklikler uyguladığı açıktı.
Google’ın algoritmaları yanlış bir şekilde bu sitelerin ürün incelemeleri güncellemesine neden oldu. Bu yüzden, değişiklikleri orada algoritmik olarak uygulamanın uzun sürmeyeceğini biliyordum. Ve bu değişiklikler Haziran ve Temmuz genel güncellemelerinde görülebilir. Kısacası bir ürün sayfanız varsa, ürünü ekleyip bırakmayın. Olabildiğince çok detay verin ve hatta ürünlerinizi detaylı şekilde tanıtıcak güncel blog yazıları ile destekleyin. Müşteri incelemelerini ve sorularını dikkate alın. Onlara güncel bilgiler ve cevaplar sunun. Her ürün için video kaynaklarını kullanın. Ayrıca web sitenize ürün geri bağlantıları sağlayın. Bunu sizin için yapabiliriz. https://best4you.com.tr/
Önceki kapsamlı temel güncellemelerin tersine çevrilmesi
Geniş çekirdek güncellemeleri ile ilgili önceki yazılarımda site sahipleri için kurtarma konusunda çok önemli bir noktayı anlatmıştım.
Geniş kapsamlı çekirdek güncellemelerden büyük ölçüde etkilenen siteler, genellikle başka bir geniş çekirdek güncellemeler kullanıma sunulana kadar iyileşme göremez. Ürün İncelemeleri güncellemesinde gördüklerim de dahil olmak üzere birkaç istisna oldu, ancak genel olarak, sitelerin genellikle iyileşmeyi görmek için başka bir geniş çekirdek güncellemeyi beklemesi gerekir. Web site düşüş sorunları ile ilgili tam olarak bilgi sahibi değilseniz bize yazın. Size en kısa sürede ücretsiz sorun tespit raporu sunacağız. https://best4you.com.tr/iletisim/
Ürün İnceleme Siteleri
Haziran ve Google Temmuz 2021 algoritma güncellemesi kapsamlı çekirdek güncellemeler yayınlandı ve bu sitelerden bazıları daha da fazla etki gördü. Hatta bazıları Haziran/Temmuz genel güncellemeleriyle rotayı tersine çevirdi. Görünüşe göre bu yaz çift çekirdekli güncellemeler bu sitelerin bir kısmı üzerinde daha da fazla etki yarattı. Eğer bir ürün inceleme siteniz varsa ve 12 Temmuz gibi bir tarihte düşüş yaşadıysanız, bu durum sizin için düzelecektir. Bugünden itibaren 20 gün sonra web sitenizde hiç bir SEO problemi yoksa net bir yükseliş elde edersiniz. SEO ayarları için yeni yayınladığımız yazıyı inceleyin. https://best4you.com.tr/seo-search-engine-optimization-en-iyi-arama-motoru-optimizasyonu/
Spam Güncellemeleri ve Geniş Çekirdek Güncellemeleri.
Google’ın Haziran ayında iki spam güncellemesi yayınladığını daha önce belirtmiştim. İstenmeyen posta güncellemelerinin yanı sıra, bu sitelerden bazıları Haziran ve Temmuz genel güncellemeleriyle ek hareket gördü.
Bazıları rotayı tersine çevirdi, bazıları yükseldi, bazıları düştü vb. Bu siteler için kesinlikle çılgın bir kaç haftaydı. Siz siz olun web sitenizi tanıtmak için milyonlarca kişiye mail göndermeyin. Sadece web site abonelerinize ve sosyal medya takipçilerinize ulaşın. Trafik almak için gönderdiğiniz mailler ve geri dönüşler tespit ediliyor. Ve bir bot tarafından ya da spam mail tarafından sayfa tıklaması alıyorsanız, yandınız demektir.
Zengin snippet’lerin etkisi
Haziran/Temmuz çekirdek güncellemeleri sırasında bunun olduğunu görmek uygun oldu. Bununla ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, blog yazıma göz atın.
Önceki bir geniş çekirdek güncellemesi sırasında zengin snippet’leri kaybettikten sonra geri alan bir siteyi gördüm. Bu, Google’ın site düzeyindeki kalite sinyallerine dayanmaktadır. Kaliteli bir içeriğe sahipseniz önümüzdeki 2 hafta içinde gönderileriniz öne çıkan snippetlerde yer almaya başlayacaktır. Bu da web site trafiğinizde %7 bir artışa sebebiyet verir. Şimdiden eski içeriklerinizi en uygun şekilde düzenleyip, gönderilerinizi güncelleyin.
Önemli Web Verileri Hakkında Bir Not
Haziran çekirdek güncelleme etkisine dayanarak, yaz çekirdek güncellemeleri sırasında Önemli Web Verilerinin hesaba katıldığını düşünen bazı kişiler var. Örneğin, güncelleme sırasında gelişen pek çok sitenin önemli Önemli Web Verileri puanları vardı ve bazıları bu puanların artışlarının bir parçası olduğunu düşünüyorlardı.
İlk olarak, Haziran ve Temmuz genel temel güncellemeleri sırasında Önemli Web Verileri puanlarının dikkate alındığına inanmıyorum. Ancak bu, gelişmiş bir kullanıcı deneyiminin bu sitelere yardımcı olmadığı anlamına gelmez. Yıllardır, Google’ın kapsamlı temel güncellemelerinin , kullanıcı deneyimi de dahil olmak üzere birçok faktörü hesaba kattığını söylüyorum.. Agresif ve yıkıcı reklamların siteleri nasıl etkileyebileceğini, kullanıcı deneyimi engellerinin nasıl bir etkisi olabileceğini, aldatmanın nasıl sorunlu olabileceğini ve daha fazlasını ele aldım. Bu nedenle, bu alanları iyileştiren sitelerin sonraki kapsamlı temel güncellemeler sırasında kazanımlar elde etmesi tamamen mantıklıdır. Web sitenizi hızlandırma ile ilgili yazımızı inceleyin. https://best4you.com.tr/web-site-hizi-nasil-arttirilir-site-hizlandirma-teknikleri-seo-kilavuzu/
Düzeltmelerin Önemi
Google, zaman içinde kalitede önemli bir gelişme görmek istediklerini kaydetti. Geniş kapsamlı güncellemelerden olumsuz etkilenen sitelere yardım ederken sahada tam olarak bunu gördüm.
Tüm olası sorunları ortaya çıkarın, yapabildiğiniz kadar düzeltin, siteyi büyük ölçüde iyileştirin, vb. Sonraki geniş kapsamlı güncellemeler sırasında kurtarmayı görmek için en iyi seçeneğiniz budur. Google web sitenizi en iyi şekilde görmek istiyor.
Site düzeyinde kalite algoritmaları ve site düzeyinde etki
Google’un bir sitedeki sıralamalar üzerinde büyük etkisi olabilecek site düzeyinde kalite algoritmalarına sahip olduğunu anlamak da önemlidir.
Bu algoritmalar, yalnızca url bazında değil, bir site için genel sıralamayı yükseltebilir. Bunu yıllar içinde birçok kez ele aldım ve zaman içinde Google’ın bunu açıkladığını belgeledim. Bu nedenle, yalnızca birkaç URL’yi değil, genel olarak bir siteyi önemli ölçüde iyileştirmek önemlidir. Site sahipleri, çok dar odaklanırlarsa (en azından geniş çekirdek güncellemeleri için) ağaçlar için ormanı kaçırabilirler. Bu nedenle, siteyi geliştirmeyi genel olarak düşünün.
Son Sözler: Google Algoritma Güncellemeleri Çok iyi işliyor.
Haziran ve Temmuz 2021 kapsamlı çekirdek güncellemelerine dayanan hızlı analiz listemin yararlı olduğunu umuyorum. Algoritma güncellemesi açısından çılgınca birkaç ay oldu ve henüz işimiz bitmedi.
Sayfa Deneyimi Güncellemesi hala kullanıma sunuluyor ve Ağustos ayının sonuna kadar tamamen kullanıma sunulması gerekiyor. Ve geniş bir temel güncelleme açısından, bir başkasını göreceğimiz en erken sonbaharda olduğunu düşünüyorum. Google’un o zaman bir tane yayınlayıp yayınlamayacağını söylemek zor, ancak site sahipleri bir an önce iyileştirmeler üzerinde çalışmaya başlamalı. Kurtarma işlemini görmek için genellikle başka bir geniş çekirdek güncellemeye ihtiyacınız olacağını unutmayın (daha önce ele alındığı gibi).
Ve bu, yalnızca kaliteyi zaman içinde önemli ölçüde artırırsanız başarıya ulaşırsınız. Yardıma ihtiyaç duyarsanız bize yazın.
[…] Google her zaman arama amacını tatmin etmek ve bize daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmakla ilgilendi. Özellikle arama amacını eşleştirmeyi amaçlayan bir dizi algoritma güncellemesi yapılmıştır. Google algoritma güncellemelerine bloglarımızdan ulaşabilirsiniz. En son yapılan Temmuz güncellemesi için https://best4you.com.tr/google-algoritma-guncellemesi-temmuz-2021-google-seo-update/ […]
Yoruma kapalı.