Google’un MUM’u: Algoritma Güncellemesi ve SEO Etkileri

Google’un MUM’u: Algoritma Güncellemesi ve SEO Etkileri

Şimdiye kadar Google MUM’u duymuş olmalısınız. Google’ın karmaşık arama sorgularını yanıtlamasına yardımcı olacak teknolojidir ve 2022’nin başlarında kullanıma sunulması planlanmıştır. Amaçlandığı gibi çalışırsa, MUM arama sonuçlarının görünümünü ve ayrıca genel olarak aramayı kullanma şeklimizi kökten değiştirecektir. Ancak önemli soru, sonunda SEO’yu öldürecek mi?

Google MUM nedir?

MUM (Multitask Unified Model) , bir insanın yapacağı gibi içerik analiz etmek ve oluşturmak için tasarlanmış bir yapay zekadır . 1000 kat daha güçlü olması dışında, BERT algoritmasının bir evrimidir.

MUM’un temel amacı, karmaşık arama sorgularını ele almaktır. Şu anda, bu tür sorguların çözülmesi için ortalama sekiz arama gerekiyor. Google, bu aramaların ne olduğunu tahmin etmek ve tek bir SERP’de mümkün olduğunca çoğunu ele almak istiyor.

Ancak, MUM için amaçlanan tek kullanım bu değildir. Google, MUM’un diğer arama zorluklarını da çözebileceğini umarak AI’yı departmanları arasında paylaşıyor. Şu anda bu zorlukların neler olabileceğine dair bir tahmin yok, ancak bundan sonra MUM’un Google güncellemelerinde ortaya çıkmasını bekleyebilirsiniz.

MUM kullanımıyla arama nasıl değişecek?

MUM’un amacı, karmaşık arama sorgularını yanıtlamak ve daha fazla alıcı yolculuğunu tek bir SERP’e sığdırmaktır. Duyurulan MUM ile ilgili özelliklerin çoğu, gelişmiş bir öneri sistemine benziyor. İşte şimdiye kadar bildiğimiz özellikler;

Lens’te yeni arama seçenekleri

Yakında bir fotoğraf çekmek ve içinde ne olduğu hakkında soru sormak için Google Lens’i kullanabileceksiniz. Google size bir gömleğin fotoğrafını çekip aynı desene sahip çorap bulabileceğiniz bir örnek verir;

Veya bir bisiklet parçasını koparıp Google’a onu nasıl tamir edeceğini veya yenisini nereden satın alacağınızı sorabilirsiniz. Bu aslında son kullanıcı için faydalı geliyor ve zaman zaman denemeyi hayal ediyorum.

Aramada daha büyük resimler

İlham, fikir ve giyim aramak gibi belirli sorgu türleri, arama sonuçlarında evrensel.

Uygulamak için bir AI gerektiren bir şey gibi görünmüyor, ancak görsel SERP’lerin ne zaman tetikleneceğine ve dereceli sayfalardan hangi resimlerin çekileceğine karar vermek MUM’a bağlı olacak.

Gelişmiş video analizi

MUM’un yardımıyla Google, videoları daha derinlemesine analiz edebilecek ve videonun farklı bölümleriyle ilgili konuları belirleyebilecek. Buna karşılık, bu, Google’ın bir videoyu izledikten sonra ne izleyeceği/okuyacağı/tüketeceği konusunda daha iyi önerilerde bulunmak için öneri sistemini kullanmasına olanak tanır.

Yeni öneri özellikleri

Google, Bilinmesi Gerekenler adlı yeni bir SERP özelliği ekliyor ve bu temelde gelişmiş bir öneri sistemi. İşlevi, aramanızı hassaslaştırmak ve sizi alıcı/öğrenci yolculuğunuzda daha ileriye götürmek için Kişiler de soruyor özelliğine benzer.

Temel fark, Kişiler de soruyor özelliğinin sizi aramanızda genellikle yalnızca bir veya iki adım daha ileriye götürmesi, Bilinmesi Gerekenler özelliğinin ise sizi sonuna kadar götürmeyi hedeflemesidir.

Bu tamamen yeni değil, mevcut bir özelliğin evrimi, ancak önerilerin artık daha güvenli ve daha zorlayıcı olması dışında…

Artık sıralama ve SERP pozisyonu yok

Birincisi, SERP’in en üst kısmını işgal eden bu kadar çok özel özellik varken, yaklaşık on “organik olmayan” arama sonucundan sonra ilk sırada yer almanız önemli mi?

İkincisi, MUM’un sorgunun bağlamına çok daha fazla dikkat etmesi gerekiyor. Bu, aynı sorguyu kullanan iki farklı kişinin muhtemelen iki farklı SERP alacağı anlamına gelir. Aradaki fark, arama geçmişi, konum, alıcı yolculuğunun aşaması ve genel içerik tercihleri ​​gibi şeylerden kaynaklanacaktır. Bu da yeni değil ama MUM ile çok daha belirgin hale gelecek.

Üçüncüsü, Google, SERP’de on benzer sayfa göstermekten uzaklaşıyor ve her şeyin bir araya getirildiği tamamen çok modlu bir SERP göstermeye doğru ilerliyor. Hatta gelecekte Google’ın liderler tablosu tipi SERP’den tamamen vazgeçeceğini ve wiki tipi SERP’e tamamen bağlı kalacağını bekliyorum.

Özetle, bu SERP türünde ya öne çıkarsınız ya da değilsiniz ve her biriniz farklı türde içerik sunduğunuz için aynı SERP’de başkalarıyla doğrudan rekabet etmiyorsunuz. Yani ilk 3’te yer almıyorsanız internet sitenizin olmasının bir anlamı kalmıyor. Çünkü kimse 2. 3. sayfaları sıklıkla ziyaret etmiyor. Bu yüzden 2. sayfada yer alıyorsanız, o içeriğiniz için üzgünüm.

Bu aşamada araya girmek zorundayım. Bu durum için üzgünüm, ama bu işi sizin için biz yapıyoruz.

En iyi ve en uygun SEO fiyatları için bizimle iletişime geçin: https://best4you.com.tr/seo-paketleri/

SEO stratejinizi MUM’a nasıl uyarlayabilirsiniz?

Üzülmeyin! Ücretsiz SEO’ya devam ediyoruz 🙂 daha fazlasını bloglarımızda bulabilirsiniz.

MUM, SEO stratejinizin radikal bir şekilde ayarlanmasını gerektirmez. Olduğu söyleniyor, bazı yeni SEO öğelerine, varlıklar ve gelişmiş içerik işaretlemesi gibi şeylere daha fazla ağırlık veriyor. İşte MUM’un tanıtımıyla önemli olacak stratejiler;

Klasik SEO’dan vazgeçmeyin

Karmaşık algoritmalarla ilgili şeylerden biri, çok fazla işlem gücü gerektirmeleridir. Evet, Google artık sayfalarınızı çok daha detaylı analiz edebiliyor, ancak yine de web’deki her bir sayfayı analiz etme kapasitesine sahip değil.

Bu nedenle, Google’ın yapması muhtemel olan, sayfaları alaka düzeyine, kaliteye ve otoriteye göre önceden seçmek için daha basit bir algoritma kullanmak ve ardından bu sayfalardan belirli içerik parçalarını çekmek için MUM kullanmaktır. Daha önce olduğu gibi, varlıklarla konu alaka düzeyini, geri bağlantılarla yetkiyi ve kullanıcı deneyimi sinyalleriyle kaliteyi belirlemelisiniz. MUM’un bunları kapsamayan sayfalara bakacağından şüpheliyim.

Anahtar kelimeler yerine varlıkları seçin

Google, belirli bir anahtar kelimenin bir sayfada tekrarlanma sayısına göre sayfa alaka düzeyini değerlendirmek için kullanılır. Anahtar kelime ne kadar çok tekrarlanırsa sayfa o kadar alakalı olur.

Günümüzde alaka düzeyi daha çok sayfanın konunun daha geniş bağlamına nasıl uyduğuyla ilgilidir. Bu konuda uzmanlaşmış bir web sitesinden mi geliyor? İçerik uzman bir yazar tarafından mı yazılmış? Diğer ilişkili varlıklardan bahsediyor mu? İlgili kaynaklara bağlantı veriyor mu? Diğer ilgili web siteleri tarafından bağlantılı mı?

Varlıklar oluşturmak sadece anahtar kelimelerin ötesine geçer. Doğru anahtar kelimeleri kullanmanın (ılımlı olarak), bağlantılar oluşturmanın (yalnızca geri bağlantıları değil) ve uygun işaretleme eklemenin bir birleşimidir.

Müşteri yolculuklarına odaklanın

Müşterinin ne istediği önemlidir. Müşterilerinizi tanımıyorsanız, kapınızı kimse çalmaz. En uygun SEO Fiyatları: https://best4you.com.tr/seo-fiyatlari/ ile bu işi biz sizin yerinize yapıyoruz. Devam edelim…

İçerik stratejinizde Google’ın yaklaşımını taklit etmeye çalışın. Bir ürün için içerik oluşturuyorsanız, hedefiniz müşteri yolculuğunun her adımını ele almaktır.

Diyelim ki çevrimiçi olarak bisiklet parçaları satıyorsunuz ve bunu yapmanıza yardımcı olacak içerikler oluşturuyorsunuz. Müşterilerinizi yeni bir bisiklet parçasına ihtiyaç duymaktan mağazanızdan bir parça almaya kadar götürecek her tür soruyu ve her bilgiyi düşünün.

Örneğin, müşterilerinizin en azından bir kısmı, bir vites değiştiricinin nasıl tamir edileceği gibi bir bisiklette bir şeyi nasıl tamir edeceklerini arayarak yolculuklarına başlar .

Doğal olarak hem metin hem de video formatında adım adım bir kılavuza ihtiyaçları olacak. Ancak, aşağıdakiler gibi bir dizi takip sorusu da olabilir:

  • Herhangi bir vites değiştirici bisikletime uyar mı?
  • Attırıcılar ne kadara mal olur?
  • Bir vites değiştiriciyi değiştirmek için hangi araçlara ihtiyacım olacak?
  • Attırıcıyı değiştirmek için bisikletimi nereye götürebilirim?
  • Bir vites değiştiricinin değiştirilmesi ne kadara mal olur?
  • ve benzeri

Gelecekte, bu soruları MUM’un Bilmeniz Gereken Şeylerinden ve bu aramayı Genişlet/Hassaslaştır’dan temin edebileceksiniz . Ancak SERP’deki mevcut öneri özelliklerini keşfederek ve içeriğinize daha faydalı bilgiler ekleyerek bugün başlayabilirsiniz.

Son düşünceler

MUM’un ana anlamı, lider tablosu tipi bir SERP’den bir wiki tipi SERP’e geçiştir. Karmaşık sorgular artık özel özelliklerle yüklü SERP’ler tarafından ele alınacak ve normal snippet’lerin sayfanın o kadar aşağılarına itildiği ve alakasız hale geleceği noktaya kadar. Bu sorgular için, muhtemelen belirli bir SERP konumunda sıralama fikrinden vazgeçmeli ve bunun yerine sayfanın üst kısmındaki özel özelliklerden birinde öne çıkmaya odaklanmalıyız.

Bu oyunu oynamak için, alaka düzeyi, yetki ve kalite gibi klasik sıralama sinyalleriyle sayfalarınızı MUM’a uygun hale getirmeniz gerekir. Bu yapıldıktan sonra, sorgu başına daha fazla içerik türü oluşturmaya ve bu içeriği işaretleme ve temiz içerik yapısı aracılığıyla daha sindirilebilir hale getirmeye odaklanabilirsiniz. Bu şeyler sadece tavsiye edilmeden önce SEO açısından yeni bir şey değil ve şimdi bunlar zorunludur.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *

×

Best4you Destek

×