En iyi blog yazısı nasıl yazılır sorusunun cevabını almadan önce, önemini kavramanız gerekir. Bir blog tanıtımı Google SEO için oldukça büyük önem taşır. Birkaç etkili satır özet, yazının geri kalanını merak etmeleri için tetikleyici olmalıdır. Ayrıca yazının geri kalanı için web sitenizi ziyaret etmeleri gerekir.
Kısacası bu konu ile ilgili size 7 basit yol hazırladım. 7 altın kurala geçmeden önce size bu makalenin önemini anlatacağım.
Neden Güçlü Bir Blog Yazısı Hazırlamalıyız?
İçeriğinizin özü ve kişinin aradığı bilgi girişin çok ötesindedir. Veya bir kişinin Google’da aradığı belirli bir görevi nasıl tamamlayacağını adım adım göstermişsinizdir. Ancak okuyucuların içeriğe devam etmeleri için sürekli tetiklemeniz gerekir.
Aksi durumda içerik tamamlanmaz ve okuyucu siteden ayrılır. Emek veriyorsanız yazınızın tamamen okunmasını sağlayın.
Blog yazısı nasıl yazılır?
Giriş bölümünün görevi, okuyucuyu okumaya devam etmek isteyecek kadar merak uyandırmaktır. Aslında iyi tanıtımların bu yönünü sık sık görürsünüz. Ne zaman birisi tanıtımları “Bu yazıda keşfedeceksin…” gibi bir ifadeyle bitirdiğinde, bir söz verir ve okuyucuyu sayfada kalmaya ikna eder. Hatta abartı bir şekilde tek bir kelime kaçırmadan dikkatli bir şekilde okuyabilir. Bu durum blog yazısı nasıl yazılır sorusunu kısmen cevaplıyor. Ancak yeterli değil.
Google SEO ayarlarınız iyi durumda olmalı
Elbette, reklam metnini yazarken optimizasyonun çok az önemi vardır. Ancak içerik pazarlaması söz konusu olduğunda , yazdıklarımızın çoğu Google’da da iyi sıralanmalıdır.
Bu, şunları yapmamız gerektiği anlamına gelir:
- İçeriğin konusunu en baştan net bir şekilde iletin.
- Google’ın bunu anladığından ve gönderiyi doğru şekilde dizine eklediğinden emin olun.
Her şeyden önce, açılış satırlarına hedef anahtar kelimeyi veya varyasyonunu dahil edebilirsiniz.
Bu şekilde, konuyu Google’a iletecek ve arama motoruna bu içeriğin başlığın iddia ettiği şeyle ilgili olduğuna dair güvence vereceksiniz.
Ayrıca, sayfanın konusunu daha da iyi açıklamak için ek bağlam sağlamak için giriş bölümünde alakalı anahtar kelimeler kullanabilirsiniz.
İyi bir giriş, birini okumaya devam etmeye ikna edecektir. Bu başlı başına büyük bir faydadır çünkü kişinin yazdığınız içeriği göreceği ve muhtemelen bundan zevk alacağı anlamına gelir.
- Sonuçta, kişi e-posta listenize kaydolabilir. Elbette, bir bültene dönüşümler genellikle düşüktür. Ancak gönderinize bir kurşun mıknatısı eklerseniz. Yeni kayıt alma şansınız katlanarak artar.
- Kişi ayrıca ürününüzü kontrol eder. Muhtemelen bir demo için kaydolabilirler, bir satın alma işlemi yapabilirler, adını siz koyun. Ancak, yine, blog içeriğinden doğrudan dönüşümler olağanüstü yüksek değildir. Bununla birlikte, birçok strateji blog trafiğini satışa dönüştürmeye yardımcı olur.
Bakış açımızı biraz değiştirmeli ve konuya Google açısından bakmalıyız. Arama motorunun amacı açıktır: Arama yapanlara en alakalı ve faydalı bilgileri sağlamak.
Google (ve diğer arama motorları da) en yararlı içeriği ilk sıraya koymak ve bu kullanışlılığı sağlamanın bir yolu olarak kullanıcı katılımını kullanmak ister. Ve gelelim 7 altın kurala… Bu bölüme kadar okuduysanız siz en iyiler arasında yer almaya adaysınız. Teşekkürler.
1. İlginç Bir İstatistikle Başlayın
İstatistikler, bir okuyucuyu ikna etmek ve bir yazarın yaptığı herhangi bir argümanı desteklemek için kullanılabilecek ikna edici bilgilerdir.
Ancak istatistikler ayrıca bir okuyucunun ilgisini çeker. Bu, özellikle kullandığınız bir gerçek veya istatistik şok ediciyse veya okuyucunun bildiği bir şeyi beklenmedik bir şekilde ele alıyorsa geçerlidir.
İstatistik bilgilerini ilk cümlede ve girişte kullanmamaya dikkat edin. Hatta asla kullanmayın.
2. Okuyucuya Soru Sorun
Bir kişinin içerikte çözmesine yardımcı olmaya çalıştığınız sorunla mücadele edip etmediğini doğrudan sorun: “Blog tanıtımları yazmakta zorlanıyor musunuz?”
3. Okuyuculara Sorunu Nasıl Çözdüğünüzü Anlatın
Bu tür bir blog tanıtımının kısa bir hikaye veya referans gibi görünmesini sağlayabilirsiniz.
Örneğin:
“2019’da ajansımız [PROBLEM] nedeniyle neredeyse başarısız oldu.
Bugün, gelirimiz her zamankinden X kat daha yüksek ve [DİĞER FAYDALAR]. Ve hepsi bu çünkü bir şeyi doğru yaptık. [ÇÖZÜM]”
Nispeten basit bir açılış. Ancak soruna ve çözümü uyguladıktan sonra olanlara atıfta bulunduğundan, okuyucunun ilgisini çekebilir ve onları daha fazlasını okumaya ikna edebilir.
Ayrıca, hem soruna hem de çözüme atıfta bulunarak, sayfanın tam olarak ne hakkında olduğunu bilmesi için tüm bilgileri Google’a sağlarsınız.
4. Okuyucunun Zihnine ulaşın
Okuyucularınız içeriğinize bir şey için gelir. Bir sorunları var ve sizi yardımcı olabilecek biri olarak görüyorlar.
Giriş bölümünde onların ihtiyaçlarına göre oynayabilirsiniz. Açılışı daha alakalı ve ilgi çekici hale getirmenin bir yolu.
Okuyucunuzun isteyebileceği veya ihtiyaç duyabileceği bir şey hakkında bir soru sorun;
İçeriğinizi iyi sıralamak için şansa veya Google’un o günkü ruh haline güvenmeniz gerekmediğini söylesem ne olur?
Okuyucu arama motorlarında açık olduğuna inanır ve yazınızı bitirerek, sizin söylediklerinizi uygular. Bir önceki yazımda bunlardan detaylıca bahsettim. https://best4you.com.tr/seonun-aramadaki-onemi-google-arama-teknikleri/
5. Hatalarıyla Yüzleşin
Bu, yukarıdaki blog tanıtımının küçük bir varyasyonudur.
Bazen, kişiye neyi yanlış yaptığını (hatta aslında bir hata yaptığını) söylemeniz yeterlidir. Onları hatalarıyla yüzleşmeye teşvik etmelisiniz.
Okuyucunuzu aşağılamaktan bahsetmiyorum.
Ancak nazik bir yüzleşme okuyucunun dikkatini çekebilir, onları neden bahsettiğinizi bildiğinize ikna edebilir ve metnin geri kalanını okumasını sağlayabilir.
Ek bir SEO bonusu, büyük olasılıkla sayfanın konusunu, hatalarına atıfta bulunarak oldukça net bir şekilde ortaya çıkarmanızdır.
6. Gönderinin Konusunu Belirtin
Bak, bu aşırı kullanmak isteyeceğin bir strateji değil. Ancak bu blog girişini yazmakla uğraşırsanız yardımcı olabilir.
Aslında, bir okuyucuya içeriğin ne hakkında olduğunu söylediğiniz bir blog yazısı başlatmanın en basit yolu.
Örneğin:
“Bu gönderi, canlı sohbet ile olası satışlar oluşturmakla ilgili. Potansiyel müşteri yaratmak için canlı sohbeti kullanmaya yönelik en iyi uygulamaları keşfedin ve daha fazla web sitesi ziyaretçisini nasıl potansiyel müşteriye dönüştüreceğinizi öğrenin.”
Söylendiği gibi, sık kullanmanız gereken bir blog açılışı değil.
Sonuçta sıkıcı. Blogunuzu özellikle heyecan verici göstermeyecek, özellikle de o makaleden fazlasını görüntüleyecek biri için.
Ancak, kendinizi sıkışmış hissediyorsanız ve bu açılışı hızlı bir şekilde yazmanız gerekiyorsa, bu mükemmel.
7. Bir Okuyucunun Sorunla İlgili Olabileceği Tüm Soruları Listeleyin
Okuyucular tavsiye aramaya başladıklarında, genellikle bir süredir sorunu yaşamışlardır. Sonuç olarak, bu konuda bir sürü soruları olabilir.
Bununla ilgili daha genel bilgi edinmek veya daha fazla araştırmak istedikleri belirli bir kullanım durumu düşünmek isteyebilirler, vb.
Tüm bu soruları açılışta listelemek yalnızca girişi daha alakalı kılmakla kalmayacak, aynı zamanda çok çeşitli alakalı anahtar kelimeleri de kapsayacaktır.
Blog yazısı nasıl yazılır? Son Sözler
Güçlü bir blog açılışı, okuyucuların ilgisini çekebilir ve onları okumaya devam etmeye ikna edebilir.
Ayrıca, içeriğin sorunlarıyla ilgisi konusunda onlara güvence verecektir.
Son olarak, iyi bir blog tanıtımı, SEO çalışmalarınıza iki şekilde yardımcı olacaktır:
- Google’ın sayfanın konusunu anlamasına ve doğru şekilde dizine eklemesine yardımcı olacaktır.
- Blog tanıtımı, okuyucuları sayfada daha uzun süre kalmaya teşvik ederek, kullanıcı etkileşimini artırmaya ve Google’a kaliteli sinyaller göndermeye de yardımcı olacaktır.
Blog yazısı nasıl yazılır? sizin temel sorununuzdu ve bu durumu kısmen çözdünüz. Başka sorularınız varsa bize yazabilirsiniz. Ya da Blog sayfamızı inceleyebilirsiniz.
[…] Google SEO için 7 altın kuralı daha önce sizinle paylaşmıştık. https://best4you.com.tr/google-seo-icin-blog-yazisi-nasil-yazilir-7-altin-kural/ […]
Yoruma kapalı.