Google SEO için PageRank önemi – Web sitenizin PR gücü nedir?

Google SEO için PageRank önemi – Web sitenizin PR gücü nedir?

PageRank algoritması (veya kısaca PR), 90’ların sonlarında Stanford Üniversitesi’nde Larry Page ve Sergey Brin tarafından geliştirilen web sayfalarını sıralamak için bir sistemdir. PageRank aslında Page ve Brin’in Google arama motorunu oluşturduğu temeldi.

O zamandan bu yana uzun yıllar geçti. Elbette Google’ın sıralama algoritmaları çok daha karmaşık hale geldi. Hala PageRank’i temel alıyorlar mı? PageRank sıralamayı tam olarak nasıl etkiler ve SEO’lar gelecekte neye hazırlanmalı? Şimdi resmi netleştirmek için PageRank ile ilgili tüm gerçekleri ve gizemleri bulup özetleyeceğiz.

PageRank’in Geçmişi

Bu mekanizmanın mantığına göre, bir sayfaya ne kadar çok dış kaynak bağlanırsa, kullanıcılar için o kadar değerli bilgilere sahip olur. Ve PageRank (gelen bağlantıların niceliği ve kalitesine göre hesaplanan 0 ila 10 arası bir puan) İnternet’teki bir sayfanın göreceli otoritesini gösterdi.

Orijinal PageRank formülü

Şimdi PageRank’in nasıl çalıştığına bir göz atalım. Bir sayfadan (A) diğerine (B) her bağlantı, ağırlığı A sayfasına bağlanan tüm sayfaların toplu ağırlığına bağlı olan sözde bir oy verir. Ve hesaplayana kadar ağırlıklarını bilemeyiz. bu yüzden süreç döngüler halinde gider.

pagerank formul

Formül açıklaması şu şekildedir. Web siteniz için bazı sayfalar (B,C,D) o sayfalara giden bağlantılara bölünür. Bu sayı d ile gösterilen tıklama sayısı ile çarpılır. Eğer web siteniz geri bağlantılardan tıklama almıyorsa durum vahim demektir. N toplam sayfa sayısını gösterir.

Sayfa bağlantılarının kalitesi göz önüne alındığında işin içinden çıkmak çok karmaşık bir hal alır. Bu yüzden formulü basitleştirmek için şunu söyleyebiliriz. Sayfalarınız az ve öz olmalı ve kaliteli backlink almalısınız. Daha fazla bilgi için Bir SEO uzmanı ile görüşebilirsiniz. SEO Uzmanı olmak istiyorsanız, klavuzu takip ediniz. https://best4you.com.tr/kariyerinizi-3-onemli-kural-ile-seo-uzmani-olarak-planlayin/

PageRank manipülasyon güvenlik açığı ve Google’ın bağlantı spam’ına karşı savaşı

İlk başta, PageRank puanı Google Araç Çubuğu’nda herkese açık bir şekilde görülüyordu ve her sayfanın puanı, büyük olasılıkla logaritmik bir ölçekte 0 ile 10 arasındaydı.

google pagerank

Google’ın o zamanlardaki sıralama algoritmaları gerçekten basitti – yüksek PR ve anahtar kelime yoğunluğu, bir sayfanın bir SERP’de üst sıralarda yer alması için gereken tek iki şeydi. Sonuç olarak, web sayfaları anahtar kelimelerle dolduruldu. Web sitesi sahipleri, yapay olarak artan spam içerikli geri bağlantılar yoluyla PageRank’i manipüle etmeye başladı.

Google, bağlantı spam’iyle savaşmaya karar verdi. 2003 yılında Google, reklam ağı şirketi SearchKing’in web sitesini bağlantı manipülasyonları nedeniyle cezalandırdı. SearchKing Google’a dava açtı, ancak Google kazandı. Google’ın herkesi bağlantı manipülasyonlarından kısıtlamaya çalıştığı bir yoldu, ancak hiçbir şeye yol açmadı. Link çiftlikleri yeraltına indi ve miktarları büyük ölçüde arttı.

Google, kendi reklam ağlarını kurarak kullanıcılarına kolaylık sağlamaya başladı. Google reklam verme oldukça yaygınlaştı. Nasıl yapılacağı hakkında Google reklam verme klavuzlarımıza bakabilirsiniz. https://best4you.com.tr/google-reklam-verme-google-reklam-ajansi/

Google , 2005 yılında nofollow etiketini tanıttı . Ve bir kez daha, Google’ın bağlantı manipülasyon savaşında başarılı bir adım olmak istediği şey, çarpık bir şekilde uygulandı. Ayrıca insanlar, PageRank’i ihtiyaç duydukları sayfalara yapay olarak yönlendirmek için nofollow etiketlerini kullanmaya başladılar.

PageRank’in şimdiki hali

2019’da eski bir Google çalışanı  , orijinal PageRank algoritmasının 2006’dan beri kullanılmadığını ve İnternet büyüdükçe daha az kaynak yoğun başka bir algoritma ile değiştirildiğini söyledi.

PageRank algoritması bugün uygulanıyor mu?

Evet öyle. 2000’lerin başında olduğu gibi aynı PageRank değil, ancak Google, bağlantı yetkisine büyük ölçüde güvenmeye devam ediyor. Örneğin, eski bir Google çalışanı Andrey Lipattsev 2016’da bundan bahsetmişti . Bir Google Soru-Cevap Hangout’unda bir kullanıcı ona Google’ın kullandığı ana sıralama sinyallerinin neler olduğunu sordu. Andrey’in cevabı oldukça açıktı.

Andrey Lipattsev

Sana onların ne olduğunu söyleyebilirim. 
Sitenize işaret eden içerik ve bağlantılardır.

2020’de John Mueller bunu bir kez daha doğruladı:

John Mueller

Evet, PageRank’i diğer birçok sinyalin yanı sıra dahili olarak kullanıyoruz. 
Orijinal makale ile tamamen aynı değil, birçok tuhaflık var (örneğin reddedilen bağlantılar, göz ardı edilen bağlantılar vb.) ve yine, çok daha güçlü olabilecek birçok başka sinyal kullanıyoruz.

Gördüğünüz gibi, PageRank hala hayatta ve web’deki sayfaları sıralarken Google tarafından aktif olarak kullanılıyor.

Rastgele Sörfçü ve PageRank’in Makul Sörfçü modelleri

PR’ın en önemli modernizasyonlarından biri, yukarıda kısaca bahsedilen Random Surfer modelinden 2012’de Reasonable Surfer modeline geçmekti .

Reasonable Surfer, kullanıcıların bir sayfada düzensiz davranmadığını ve yalnızca ilgilendikleri bağlantılara tıkladıklarını varsayar. Diyelim ki, bir blog makalesini okurken, altbilgideki Kullanım Koşulları bağlantısından ziyade makalenin içeriğindeki bir bağlantıyı tıklamanız daha olasıdır. Blog yazılarınız için en iyi CMS nedir? https://best4you.com.tr/seo-icin-en-iyi-cms-nedir-ve-icerik-yonetim-sistemeleri-nelerdir/

Bağlantı konumu ve bağlantı yetkisi arasındaki korelasyon

Yazarın biyografisindeki bağlantılara gelince, SEO’lar biyo bağlantıların bir şeyleri tarttığını belirtir. Ancak örneğin içerik bağlantılarından daha az değerli olduğunu varsayar. Burada çok fazla kanıtımız olmamasına rağmen, Matt Cutts’ın Google aktif olarak geri bağlantılar için aşırı konuk bloglama ile mücadele ettiklerini belirtti.

Nofollow, sponsorlu ve UGC etiketleri

Hatırladığınız gibi, Google, link spam’iyle savaşmanın bir yolu olarak 2005’te nofollow etiketini tanıttı  . Bugün bir şey değişti mi? Aslında evet.

Google, PageRank hesaplamasında yer almak istemediğiniz tüm geri bağlantıları , blog yorumları veya ücretli reklamlar olsun, nofollow olarak işaretlemenizi önerdi . Bugün Google , ücretli ve bağlı kuruluş bağlantıları için rel=”sponsorlu” ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik için rel=”ugc” kullanılmasını önermektedir .

Bu yeni etiketler (en azından şimdilik) zorunlu olmadığı ilginç ve Google elle tüm değiştirmek gerekmez işaret rel =”nofollow” için rel = ‘sponsor’ ve rel =”ugc” . Bu iki yeni özellik artık sıradan bir nofollow etiketiyle aynı şekilde çalışıyor.

İkincisi, Google artık  nofollow etiketlerinin yanı sıra sponsorlu ve ugc gibi yeni etiketlerin, sayfaları dizine eklerken bir yönerge olarak değil, ipuçları olarak ele alındığını söylüyor.

Giden bağlantılar ve sıralama üzerindeki etkileri

Gelen bağlantılara ek olarak, giden bağlantılar da vardır, yani sizinkinden başka sayfalara işaret eden bağlantılar.

Pek çok SEO uzmanı, giden bağlantıların sıralamaları etkileyebileceğine inanıyor. Ancak en önemli faktör, web sitenizin %100 SEO uyumlu olmasıdır. Ücretsiz SEO analiz nasıl yapılır? https://best4you.com.tr/ucretsiz-seo-analiz-araclari-ile-ucretsiz-google-seo-nasil-yapilir/

Bir zamanlar Google’ın çok fazla giden bağlantıya sahip olduğunuz için size manuel bir ceza verebileceğine dair bir görüş vardı, ancak John Mueller bunun yalnızca giden bağlantılar açıkça bir bağlantı değişim planının bir parçası olduğunda ve web sitesinin genel olarak bir parçası olduğunda mümkün olduğunu söyledi . kötü kalite. Google’ın bariz olarak ne anlama geldiği aslında bir gizemdir, bu nedenle sağduyu, yüksek kaliteli içerik ve temel SEO’yu aklınızda bulundurun.

Detaylı SEO içi bloglarımızı inceleyin: https://best4you.com.tr/blog/

Google, bağlantı spam’ına karşı savaşıyor

PageRank var olduğu sürece, SEO’lar onu manipüle etmenin yeni yollarını arayacaktır.

2012’de, Google’ın bağlantı manipülasyonu ve spam için manuel işlemleri yayınlama olasılığı daha yüksekti. Ancak şimdi, iyi eğitimli anti-spam algoritmaları ile Google, PageRank’i hesaplayabiliyor. Genel olarak tüm web sitesini sıralamak yerine bazı spam içerikli bağlantıları görmezden gelebilmektedir.

John Mueller

Yıllar boyunca toplanan rastgele bağlantılar mutlaka zararlı değildir, onları uzun zamandır görüyoruz ve uzun zaman önce gelen tüm bu garip web parçalarını görmezden gelebiliriz.

PageRank akışına zarar verebilecek tek şey bağlantı anormallikleri değildir. Zor kazanılan PR’nizi mahvedebilecek herhangi bir teknik soruna takılıp kalmadığınızdan emin olun.

Son Sözler…

Pagerank ile ilgili anlatılacakların sadece 10/1’ini anlattım. Aslında anlatacaklarımı size olayı kavramanız açısından özetlemeye çalıştım. Sorularınız varsa beklerim. Bu yıl PageRank 23 yaşına girdi. Ve sanırım bugün bazı okuyucularımızdan daha yaşlı 🙂 Ama gelecekte PageRank’i neler bekliyor? Bir gün tamamen yok olacak mı?

Google’ın mevcut arama algoritmalarında geri bağlantıların rolünü açıklığa kavuşturmayı başardığımı umuyorum. Makaleyi araştırırken karşılaştığım bazı veriler benim için bile sürpriz oldu. Bu yüzden yorumlarda tartışmanıza katılmayı dört gözle bekliyorum.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *