Haber siteleri için dikkate almanız gereken önemli SEO ipuçları

Haber siteleri için dikkate almanız gereken önemli SEO ipuçları

Haber siteleri için SEO ayarlarını geniş kapsamlı ele aldık. Ünlü haber siteleri, temel web hayati bilgileri üzerinde çalışmaya başladığında, Önemli Web Verilerini optimize etmenin reklamları olumsuz etkilemesi gerekmediğini, ancak reklam görüntülenebilirliğini iyileştirmek için bir fırsat olarak kullanılabileceğini hemen fark ettiler.

Haber ekibimiz, reklam görüntülenebilirliğini %75’in üzerine çıkarmak için Önemli Web Verilerini optimize etti.

Haber Siteleri için CLS SEO ve Reklam Ayarı

Reklamlar genellikle geç yüklenir. Ve çok boyutlu ve akıcı reklam yerleşimleri nedeniyle gerçek boyutları genellikle önceden bilinmez. Daha önce bu konuyu detaylı ele aldık. https://best4you.com.tr/web-site-hizi-nasil-arttirilir-site-hizlandirma-teknikleri-seo-kilavuzu/

Sorun, ekranın üst ve alt kısmındaki reklamlar yer aldı.

Ekranın üst kısmındaki reklamlar

Bilinmeyen boyutlarda geç yükleme nedeniyle büyük düzen atlamalarına neden olur. İhtiyaç duyabilecekleri en büyük alanı engellemek kötü UX’e yol açar.

Reklamverenlerden sabit boyutlar istemek reklam gelirini büyük ölçüde azaltır. Reklam ekibimiz, üstteki reklamı yapışkan hale getirerek ve izin verilen daha büyük afiş boyutlarından bazılarını kaldırarak bu sorunu çözdü. 

Uygun boyutların küçültülmesi reklam satışlarını etkilese de, daha iyi görüntülenebilirlik bunu kolayca telafi eder.

Geçmiş veriler ve A/B testleri, haber sitelerini ekran boyutları için doğru boyut ve konumu ayırarak CSS kurallarını bulmasına yardımcı oldu.

Ekranın alt kısmındaki reklamlar

  • Görülmeyen ancak yüklenen bir banner, reklam görüntülenebilirliğinin zayıf olmasına neden olur ve sayfa deneyimini kötüleştirir.
  • Kullanıcı kaydırdığında yüklenen bir başlık, ek içerik atlamaları sağlar.

İyi bir sayfa deneyimi ve yüksek reklam görüntülenebilirliği sağlamak için, en düşük ortak payda boyutu, tembel yükleme uyguladık.

Çok boyutlu bir bölgede, 300×250 ila 300×600 boyutlarında istenen afişler, 250 piksel yüksekliğinde ayrılmıştır. Bu, daha küçük boyutlar için düzen kaymalarını ortadan kaldırdı.

Haber editörlerimiz, daha da optimize etmek için reklam yerleşimlerini kontrol etmek ve düzen kaymalarını azaltmak için Intersection Observer ve Network Information API’sini kullandı.

Kaydırma konumuna, bağlantı kalitesine bağlı olarak farklı reklam konumları ve gecikmeli yükleme stratejileri kullanılmaktadır. Ayrıca reklamlar birden çok boyuttan sabit boyuta değiştirilebilmektedir. Sonuç olarak algoritmanın amacı, düzen kaymalarını en aza indirirken her zaman reklam görüntülenebilirliğini en üst düzeye çıkarmaktır.

Ayrıca networkInfo API’sini desteklemeyen tarayıcılar, cihaz ve IP’den türetilen proxy değeri kullanır.

FID Optimizasyonu

Reklamlar genellikle birçok ek JavaScript kitaplığıyla birlikte geldiğinden, ilk giriş gecikmesi haber yayıncıları için bir sorun gibi görünür. Ancak saha verilerine bakıldığında , birçok web sitesinin yeterince hızlı yanıt verdiği görülüyor. Bunun bir kısmı, reklamların JavaScript’in geç yüklenmesi, iyi önbelleğe alınmasından kaynaklanır. Veya reklam satıcıları tarafından iyi bir şekilde optimize edilmesinden kaynaklanmaktadır. 

Satıcı görüntülenebilirlik izleyicileri, uzun görevlerden kaçınmayı sağlar. Bu nedenle, çalışma süresinin toplamı uzun olduğunda bile TBT ve FID etkilenemez. 

FID, haber siteleri için büyük bir sorun olmasa da, yapılması gereken bazı optimizasyonlar vardır.

LCP Optimize Etme

En Büyük İçerikli Boyama, iki şekilde etkilenmektedir. CLS için optimizasyon yaparken orta boy dikdörtgen reklamları en üstteki reklam alanlarından zaten kaldırmıştı. Bu, reklamların en büyük unsur haline gelmemesi gibi ek bir avantaja sahipti.

Ünlü haber siteleri, içeriğe reklamların üzerinde öncelik vermek için katı bir politika izler. Ayrıca ekranın üst kısmında kullanılan resimlere ve yazı tiplerine öncelik verdi. Bu önceliklendirme, LCP’nin reklamlardan etkilenmemesine yardımcı oldu.

GDPR İzni ve Temel Web Verileri

Onay iletişim kutuları genellikle Önemli Web Verilerini olumsuz etkiler. Reklamlarda olduğu gibi, bir onay iletişim kutusunun CWV’yi etkilemesinin iki yolu vardır. En büyük boya olarak algılanırsa düzen kaymalarına neden olur. İzin yer paylaşımı, position: fixedkaymaları önlemek için kullanılır. Bu yolları inceleyerek hataları en aza düşürün. Sorun yaşarsanız lütfen bize yazın.

Haber Abonelik Modelleri ve Temel Web Verileri

Haber yayıncıları gazeteciliği finanse etmek için abonelik modellerine geçiyor. İnsanlar, kötü kullanıcı deneyimine sahip web sitelerine abone olmayacağından, bu model Önemli Web Verileri ile ilgilidir. 

Ayrıca aboneler ücretli içerikte reklam görmeyi beklemezler. Ancak reklamları gizlemek düzen değişikliklerine neden olur. 

Web sitesinin, kullanıcıların içeriği görüntüleme hakkına sahip olup olmadığını ve reklam gösterip göstermeyeceğini kontrol etmesi gerekir. Bu kontroller ek gecikmelere neden olarak içerik kaymalarına veya kötü bir kullanıcı deneyimine neden olur.

Son Notlar

Optimizasyonlar, sayfa deneyimini iyileştirdi, ancak iş düşünülerek yapıldı. Ve reklam deneyimi, reklam görüntülenebilirliği geliştirildi. Haber siteleri, %75’in üzerinde bir reklam görüntülenebilirliği ile %20-30’luk bir BGBM artışı elde etti.

UX nedeniyle daha düşük hemen çıkma oranları nedeniyle arttı. Trafik doğal olarak dalgalandığı için bu etkileri ölçmek ve yeniden başlatmayla nedensel bir ilişki kurmak zordur.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *