SEO Nasıl Yapılır: Anahtar Kelimeleri İçeriğe Eşleme

SEO Nasıl Yapılır: Anahtar Kelimeleri İçeriğe Eşleme

SEO nasıl yapılır sorusuna, anahtar kelime eşleme ile başlayabiliriz. Anahtar kelime eşleme, web sitenizdeki ilgili sayfalara anahtar kelimeler atama işlemidir. SEO stratejiniz için web sitenizi yeni anahtar kelimelerle zenginleştirmeniz gerekir.

Konuya geçmeden önce SEO Paketlerimizi inceleyebilirsiniz. https://best4you.com.tr

Anahtar Kelime Eşlemesi Neden Yapılır ?

Anahtar kelime eşleme, içerik stratejinizi aşağıdaki şekillerde hassaslaştırmanıza yardımcı olur. Herhangi bir SEO veya web sitesi sahibi için mutlaka yapılması gereken bir şeydir. Ayrıca SEO nasıl yapılır sorusuna ilk cevabınızı almış olursunuz. Tabiki önümüzde uzun bir yol var. Ayrıca SEO hakkında daha fazla bilgiyi bloglarımızdan edinin. https://best4you.com.tr/blog

  • Anahtar kelime boşluklarını bulun. İçerik stratejiniz gerekli tüm anahtar kelimeleri kapsamadığı için web siteniz sıralamada geride kalabilir. Anahtar kelime eşleme, bu eksik anahtar kelime fırsatlarını bulmanıza ve bunları alakalı sayfalarla hedeflemenize (hatta yenilerini oluşturmanıza) yardımcı olur.
  • Anahtar kelime çakışmasını bulun. Aynı anahtar kelimeleri farklı sayfalarda kullanabilirsiniz. Sıralama yamyamlığına ve yinelenen içerik sorunlarına neden olabilir. Ayrıca anahtar kelime eşleme, birbiriyle çelişmeyen benzersiz hedef sayfalara anahtar kelimeler atamanıza yardımcı olur.
  • Dahili bağlantıyı kolaylaştırın. Anahtar kelimeleriniz düzgün bir şekilde organize edilmiş ve belirli web sayfalarıyla eşleştirilmişse, ilgili sayfaları bir araya getirerek dahili bağlantı oluşturma işleminizi etkin bir şekilde organize edebileceksiniz.

Aşama 1. Hedef anahtar kelimelerinizin bir listesini oluşturun

Anahtar kelime eşleme, halihazırda sıraladığınız tüm anahtar kelimeleri ve ayrıca hedeflemek istediğiniz yeni anahtar kelimeleri bulmak için uygun anahtar kelime araştırması ile başlar. Ayrıca anahtar kelime bulucu ile yeni fikirler edinebilirsiniz. Benzer şekilde arama derecelerini ölçerek anahtar kelimelerinizi sıralayabilirsiniz.

Google Arama Konsolu ile hangi anahtar kelimelerin size halihazırda trafik getirdiğini kontrol edebilirsiniz. Ancak Google Analytics ile yeni anahtar kelime fikirleri bulabilirsiniz.

Adım 2. Anahtar kelimeleri konuya göre gruplandırın

Web siteniz için anahtar kelime havuzunuz çok geniş ise, yazacağınız yazılar hedefinizi tam olarak belirlemelidir. Ayrıca birbirine benzer anahtar kelimeleri aynı yerde toplyabilirsiniz. Kategorilere göre düzenli ve daha küçük bir havuzdan seçim yaparsınız. Böylelikle hedefinizi açıkça belirtmiş olursunuz.

Dört tür anahtar kelimenin arama amacı vardır:

Navigasyon. Bunlar çoğunlukla kullanıcıların belirli bir web sitesine/yere gitmesine izin veren genel anahtar kelimelerdir: Twitter , SEO blog , Atatürk havaalanı , Apple , McDonald’s vb.

Bilgilendirici. Bu anahtar kelimeler (bir şey satın değil), gibi herhangi bir bilgiyi bulmak için kullanılan ne nasıl yapılır benzeridir.

Ticari soruşturma. iPhone 13 incelemesi , en iyi oyun dizüstü bilgisayarları 2021 , coca cola ve pepsi cola gibi karşılaştırılan, incelenen veya listelenen bazı ürünleri bulmak için araştırma amaçlı anahtar kelimeler kullanılır.

Son olarak İşlemsel. Bu anahtar kelimeler, kullanıcının bir şey satın almaya hazır olduğunu gösterir: ucuz spor ayakkabı satın al , tesla y fiyatı , Edirne araba kiralama.

bilgilendiricisoruşturmaişlemsel
en iyi yolları
gerekir
yere
ne
yolları
nasıl
nasıl olabilir
nasıl
ben nasıl
nasıl yapmak
nasıl
nasıl … ile …
nasıl oluşturulacağını
kurtulmak için nasıl
nasıl
rehber
öğretici
ne
karşılaştır
karşılaştırma ile
karşılaştır karşılaştırma ile
en
iyi
alternatif
alternatifler
çocuklar
için çiftler
için kızlar
için erkekler
için çocuklar
için erkekler
için acemiler
için yaşlılar
için öğrenciler
için kadınlar için
inceleme
incelemeleri
satın
çevrimiçi satın
satılık
ben nereden alabilirim
nereden
burada alışveriş yapmak için
kupon
kupon kodunu
indirim
ucuza için
stokta
satış üzerinde
fazla stok
ikinci el
promosyon
promosyon kodu
yorumu
special
kredi kartı ile
PayPal ile
ucuz
en ucuz
açıklık
arama amacı işaretleri

Ayrıca size bir püf nokta vermem gerekirse, 5 anahtar kelime kullanın ve bu anahtar kelimeler 5’ide aynı olsun sadece yazım hatalarına göre değiştirin.

Aşama 3. SERP’lerde arama amacını iki kez kontrol edin

Aslında, önceki adımda anahtar kelimelerimi gruplamayı bırakabilirdim. Ancak Google, görünüşte aynı gruba ait olan anahtar kelimeler için aslında farklı arama sonuçları önerebilir. Ayrıca bunu zamanında çözemezsem, bir sayfa ile farklı niyetleri hedeflemeye devam edeceğim. Bu bana herhangi bir başarı getirmeyecek.

Bu nedenle, anahtar kelime gruplarımın gerçekten Google ile eş anlamlı olduğundan emin olmak için tam SERP’leri iki kez kontrol edeceğim.

Bir gruba atanmak için, anahtar kelimelerin SERP’de yaklaşık beş ortak ULR’yi tetiklemesi gerekir. Bu SERP araştırmasının sonuçlarına bağlı olarak, anahtar kelimeleri hiç veya çok az ortak sayfa tetikliyorlarsa yeniden gruplandıracağım.

Adım 4. Anahtar kelimeleri sayfalara eşleyin

Daha önce de söylediğim gibi, farklı anahtar kelimeler farklı arama amaçlarına hizmet eder, bu nedenle farklı sayfalarda kullanılırlar. Anahtar kelime gruplarını, onlara ne tür içerik atamam gerektiğini kolayca anlamak için inceleme , blog vb. kelimelerle adlandırdım. Ancak eşlemeyi doğru yaptığınızda o konununz en iyi yerlere gelecektir.

Bir sayfanın tıklama derinliği, bir kullanıcının veya Googlebot’un ana sayfanızdan ona ulaşmak için kaç adıma ihtiyacı olacağını gösterir. Kural olarak, ana sayfaya daha yakın olan sayfalarda daha fazla harici bağlantı ve daha fazla dahili bağlantı suyu bulunur. Bu nedenle, bu sayfalara daha zor anahtar kelimeler yerleştirmek akıllıca olacaktır.

Bir anahtar kelime grubu yanlışlıkla birkaç sayfayla eşlenebilir. Ayrıca hiçbir şey yapmazsak ve bu sayfaları aynı anahtar kelime grubu için optimize etmeye devam edersek, sayfalarımız rakiplerimizle değil birbirleriyle rekabet ettiğinde, büyük olasılıkla anahtar kelime ve trafik yamyamlığı ile karşı karşıya kalırız. Son olarak bu, tüm yamyamlaştırılmış sayfalar için düşük SERP konumlarıyla sonuçlanacaktır.

Adım adım SEO konumuzda bu durumdan bahsetmiştik;

Siz adım adım SEO rehberi ararken, diğer google kullanıcıları bu makaleyi çoktan okudular. Geç kaldığınızı düşünüyorsanız, bu düşünceden kurtulun. Çünkü her ne kadar yöntem bilirlerse bilsinler, iş sizin beyninizde bitiyor. Siz daha akıllısınız ve yöntemleri daha verimli kullanıcağınıza eminim.

Bu ziyaretçinin bir dahaki sefere sitenize gelmesini sağlamak için, anahtar kelimeleri dikkatli bir şekilde seçmeniz gerekir. Ve ardından içeriğinizi ve sayfalarınızı bu ifadelerle hizalamanız gerekir.

Arama sonuçlarında sıralama, düşündüğünüz kadar karmaşık veya gizemli değildir. Bir sayfanın sıralanabilmesi için alaka düzeyini belirtmesi ve web sitesinin kendisinin arama motorlarının gözünde yetkili olması gerekir.

Herşey anahtar kelimeyle başlar. Yani anahtar kelime araştırması, sıralamaya giden yolda ilk adımdır.

Ve eğlenceli. Anahtar kelime araştırması, milyonlarca insanın zihnini okumak gibidir. Dakikalar içinde öğrenebileceğiniz şeyler gerçekten şaşırtıcı.

  • İnsanlar gerçekten ürününüze veya hizmetinize ne diyor?
    Jargon kullanmaktan kaçının ve akılda kalan ifadeleri kullanmaya başlayın.
  • Kitleniz hangi yanıtları ve bilgileri arıyor?
    İçerik pazarlamanızı ilgili konular ve ifadelerle uyumlu hale getirin.

Anahtar Kelimeler Nasıl Araştırılır: Adım Adım SEO Rehberi

Son 20 yılda yüzlerce müşteri için binlerce kelime öbeği araştırdık. SEO Nasıl yapılır? Burada, dijital pazarlamanız için anahtar kelimeleri nasıl araştıracağınıza yer verdik. Ayrıca öğrenmenize yardımcı olmak için bu tek kılavuza en iyi tavsiyemizi koyduk.

Anahtar kelime seçmenin temel kriterleri

İdeal anahtar kelime üç kutuyu kontrol eder: İnsanlar onu arıyor (arama hacmi). Web sitenizin diğer sitelere (rekabet) göre gerçekçi bir sıralama şansı vardır. Ve son olarak, ifade, sattığınız ürünle açıklanır veya içerik misyon ifadenizle uyumludur.

Karmaşık gelebilir. Ancak hacim, rekabet gücü ve açıklamanız diğerlerinden farklı olmalıdır ve daha iyi ifade etmelidir.

  • Arama hacmi:
    Bu, anahtar kelimenin popülerliğidir. İnsanlar onu mu arıyor? Veya çok mu yoksa biraz mı? Trend yukarı mı aşağı mı? Hiç kimse aramıyorsa, bir ifadeyi hedeflemek işe yaramaz.
  • Zorluk:
    Sayfanızın kelime öbeği sıralamasında yer alma olasılığı nedir? İfade için sıralanan diğer sayfalar sizinkinden çok daha iyi mi? Sıralama şansınız yoksa bir cümleyi hedeflemek işe yaramaz.

Amaç, çok az arama (görünmez) veya çok fazla rekabet (imkansız) ile ifadeleri diskalifiye etmektir. Daha fazlası için blog yazılarımızı ziyaret edin.

Arama amacı ve sayfa türlerinin adım adım SEO için önemi

Anahtar kelime araştırmasının ayrıntılarına girmeden önce, arama amacı türlerini inceleyelim. Doğru anahtar kelimeyi bulma ve hedefleme amacını anlamamız gerekir.

Üç ana niyet türü vardır:

Bilgi sorguları

Bu potansiyel ziyaretçiler araştırma yapıyor ve cevaplar arıyor. Bir soruları veya sorunları var. Bunlar soru işareti anahtar sözcükleridir.

Örnekler: “mikroskop hücreleri görebilir mi” veya “mikroskop ampulünün nasıl değiştirileceği”.

  • Sayfa türü : İçerik pazarlama programları, arama optimizasyonlu blog gönderileriyle bu ifadeleri hedefler. Bu saf TOFU’dur (huni üst kısmı). Bu sayfalar genellikle ultra yüksek hemen çıkma oranlarına sahiptir.
  • Dönüşüm : Para harcamak istemiyorlar. Dönüştürürlerse, muhtemelen bir e-posta abonesidir. Bunlar, e-posta listenizi büyüten sayfalardır . Ayrıca en çok bağlantıyı da çekerler. Daha fazlası için konuyu ziyaret ediniz: https://best4you.com.tr/anahtar-kelimeler-nasil-arastirilir-adim-adim-seo-rehberi/

Son olarak

SEO nasıl yapılır ? Anahtar kelime haritası oluşturmak kolay bir iş değildir. Ayrıca, anahtar kelime eşleme asla durmaz. Bu, bir kez yaptığınız ve sonsuza kadar unuttuğunuz bir şey değildir. Uygun bir anahtar kelime haritası, içerik stratejinizin zayıf yönlerini hızla ortaya çıkaracağı ve onlardan kurtulmanıza yardımcı olacağından, bu zor ve hiç bitmeyen ancak ödüllendirici bir süreçtir.

Ayrıca, anahtar kelime eşlemeyi kesinlikle daha kolay ve daha hızlı hale getirecek olan bu kılavuza artık sahipsiniz. Klavuzu en iyi şekilde kullanın. Sorun yaşadığınız yerde bize danışın.

Anahtar kelime eşlemesini nasıl yaparsınız? Veya Herhangi bir özel teknik kullanıyor musunuz? Yorumlarda paylaşın.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *