SEO Nedir? 2023 Arama Motoru Optimizasyonu Rehberi

SEO Nedir?

Arama motoru optimizasyonu (SEO), sitenizin organik trafiğini iyileştirme sürecini ve Google gibi arama motorlarında sıralamasını ifade eder.

Bu, sitenizin teknik durumunu izlemenin yanı sıra yüksek kaliteli içerik oluşturmayı, diğer sitelerden sitenize bağlantılar almayı, sitenizin yerel arama varlığını sürdürmeyi ve daha fazlasını içerir.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Google gibi arama motorları, içeriği düzenlemek ve sıralamak için nispeten karmaşık süreçler veya algoritmalar kullanır. Algoritmalar, bir sayfanın ne kadar iyi sıralanacağına karar vermek için çok çeşitli sıralama faktörlerini hesaba katar.

Kısacası, arama motorları dijital içeriği alır ve bu bilgileri sonuç sayfalarında düzenler. Nihai hedef, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) buldukları sonuçlardan arama yapanları mutlu etmektir.

Yani tüm bu çaba sizin en iyi sonuçlara ulaşmanızı sağlar.

Gelişmeler nasıl ilerler?

Bunun büyük bir kısmı, içeriğinize anahtar kelimeler eklemektir. Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama yaparken arama motorlarına taktığı kelimeler veya kelime öbekleridir.

Sayfanızdaki anahtar kelimeler işinizle alakalı olmalı ve ideal olarak iyi bir arama hacmine sahip olmalıdır (yani, Google’da bununla ilgili bir sayfa yazmanız için yeterli sayıda insan soru soruyor).

Stratejiniz için anlamlı olan anahtar kelimeleri bulmak için Sihirli Anahtar Kelime Aracı veya Anahtar Kelimeye Genel Bakış aracı gibi araçları kullanabilirsiniz.

Bir parçada bir anahtar kelimeyi birçok kez kullanmanın, Google’da sıralamanıza yardımcı olmayacak eski bir uygulama olduğunu unutmayın. Bunun yerine, hakkında yazdığınız içeriği yönlendirmek için anahtar kelimeler kullanın.

Google Nasıl Çalışır? 

Bir SEO stratejisinin birincil amacı, genellikle Google’da üst sıralarda yer almaktır. Tabiki Google gibi bir devin, nasıl çalıştığını tam olarak çözmek mümkün değil.

Google sıralama alırken bizim bildiklerimiz şu şekilde;

Tarama: Google, web’i taramak ve yeni veya güncellenmiş sayfaları aramak için “botları” kullanır. Google’ın bir sayfayı bulması için, sayfanın onu gösteren bağlantılara sahip olması gerekir. Genel olarak konuşursak, bir sayfada ne kadar çok bağlantı varsa, Google’ın o sayfayı bulması o kadar kolay olur.

Dizine Ekleme: Ardından Google, botların keşfettiği URL’leri analiz eder ve sayfanın ne hakkında olduğunu anlamaya çalışır. Google, içerik, resimler ve diğer medya dosyaları gibi şeylere bakacaktır. Daha sonra bu bilgileri Google Dizininde (veya veritabanında) saklar.

Sunma: Google, URL’leri değerlendirdikten sonra, hangi sayfaların kullanıcıların arama sorgularıyla en alakalı olduğunu belirler ve buna göre bunları SERP’lerde düzenler.

Google Algoritması

Google arama algoritması , içeriği sıralamak için Google’ın dahili sürecini ifade eder. Sıralama kararlarını verirken çok çeşitli faktörleri dikkate alır. Bloglarımızdan güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Google’ın algoritması yıllar içinde birçok kez değişti , ancak daha yakın zamanlarda odak noktası, dil modelleri aracılığıyla arama amacını anlamaya odaklanıyor.

Örneğin: Google her seferinde farklı bağlamlarda “değişim” kullanılsa bile aşağıdaki üç örneği alıp alakalı sonuçlar sağlayabilir.

Ne yazık ki, Google’ın kendi çevresinin dışındaki hiç kimse, sıralama faktörlerinin tamamında bir kristal küreye sahip değildir.

Neyse ki Google, kullanıcılara takip etmeleri için en iyi uygulamaları sağlıyor. Ek olarak , bir Google arama savunucusu olan John Mueller gibi uzmanlar , sık sık algoritma hakkında tavsiyeler ve cevaplar sağlar.

Google Sıralama Tavsiyeleri

Bununla birlikte, sitenizi Google’ın tavsiyelerine göre optimize ederken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç alan var.

Amaç: İçeriğiniz, kullanıcılarınızın sorularını yanıtlıyor mu veya onlara görmek istediklerini gösteriyor mu? Dil, tazelik ve eş anlamlılar gibi faktörler burada bir fark yaratır.

Alaka düzeyi: Google’ın algoritması, içeriğinizin sorulan sorgunun arama amacını karşıladığını belirledikten sonra, içeriğinizin alaka düzeyi açısından nereye düştüğünü görmek için Google Dizinini tarar. Sayfa içi SEO burada çok önemlidir. Arama yapanlara en net ve en alakalı içeriği sağlarsanız, SERP’lerde muhtemelen daha üst sıralarda yer alırsınız.

Kalite: Evet, arama amacı iyi olan ve alaka düzeyi zaten yüksek kaliteli içerik gibi görünebilir. Ancak gerçek şu ki, kalite Google Algoritması’nda bir faktördür. Birçoğu bu değerlendirmeye EAT – uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik olarak atıfta bulunur.

Google Cezaları

Bir önceki yazımızda bahsetiğimiz gibi; Google cezaları, bir web sitesinin sıralamasını etkileyen olumsuz sonuçlar veya etkilerdir. Bu cezalar, Google tarafından uygunsuz SEO taktiklerini ele almak için yapılan manuel işlemlerdir.

SEO Neden Önemlidir?

SEO önemlidir çünkü işletmenizin çevrimiçi görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur.

Ücretli reklamcılık ve sosyal medya da görünürlüğe yardımcı olur, ancak SEO’nun güzelliği, doğru bir şekilde kurulduğunda zaman içinde trafik getirmeye devam edebilmesidir.

Bu nedenle, arama motoru optimizasyonu sitenize “ücretsiz” trafik getirir. Bir kullanıcının sorgusuna cevap veren yüksek kaliteli sayfalar yayınlarsanız, bunlar SERP’lerin en üstünde görünebilir. Bu, arama yapanların web sitenize ve işletmenize aşina olması için mükemmel bir yerdir.

  • Dönüşüm getir
  • Size daha fazla potansiyel müşteri getirin
  • Satışları teşvik edin

SEO Nasıl Çalışır

SEO, arama motorlarını, içeriğinizi kullanıcılarına sorunlarına en iyi, en yetkili ve en kapsamlı çözüm olarak önermeye ikna etme sanatı ve uygulamasıdır.

Yukarıda belirtildiği gibi, Google botları sayfalar hakkında bilgi topladıktan sonra Google’ın Dizinine eklenirler. Arama motoru algoritmaları daha sonra, kullanıcıların sorgularına dayalı olarak sayfaların arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) nerede görünmesi gerektiğini belirlemek için yüzlerce sıralama faktörüne dayalı olarak dizini inceler.

Sayfa İçi SEO

Sayfa içi SEO , web sayfası içeriğini optimize etme uygulamasıdır. Sayfa dışı taktiklerin aksine (daha sonra ele alacağız) bu faktörleri kontrol edebilirsiniz.

Örneğin kendi sayfanızdaki meta açıklamalar üzerindeki başlık etiketlerini güncelleyebilir ve kendi içeriğinizi oluşturabilirsiniz.

Anahtar Kelimeler: Anahtar Kelime Sihirli Aracı gibi bir araçla anahtar kelime araştırması yaparak içerik oluşturma sürecinizi başlatın . Belirli bir anahtar kelimeyi kaç kişinin aradığına ilişkin verileri ve bunun için sıralamanın ne kadar zor olacağının bir göstergesini görebilirsiniz. Bu, içeriğinizle hangi anahtar kelimeleri hedeflemek istediğinize karar vermenize yardımcı olacaktır.

İçerik Oluşturma: Belirli bir konuyla ilgili birincil ve ikincil anahtar kelimeleri seçtikten sonra, kullanıcı amacını göz önünde bulundurarak içerik oluşturmaya başlayın. Bu, belirli bir ifadeyi arayan kişilerin ne aradığını belirlemek anlamına gelir. Birisi “Honda Pilot renkleri”ni ararsa, kullanıcının muhtemelen görmek isteyeceği destekleyici resimlerin yanı sıra renkleri de eklediğinizden emin olun.

Sayfa hızı: Kullanıcılar, istedikleri bilgiyi hızlı bir şekilde almazlarsa genellikle bir sayfadan ayrılırlar. Google’ın PageSpeed ​​Insight aracını kullanarak sayfa hızınızın yeterince hızlı olduğundan emin olun . Herhangi bir sorun varsa, araç iyileştirme için ipuçları sağlayacaktır.

Dahili bağlantı: Google, bağlantıları kullanarak interneti tarar; bu dahili bağlantının SEO’nun çok önemli bir parçası olduğu anlamına gelir. Bağlantılar bir güven oyu olarak görülür; Yüksek otoriteye sahip sayfalardan yeni sayfalara veya biraz destek gerektiren sayfalara bağlantı vererek bundan yararlanın.

Sayfa Dışı SEO

Sayfa dışı SEO , sahip olduğunuz web mülkleriniz dışında gerçekleşen tüm optimizasyon taktiklerini tanımlar. Bu sayfa dışı taktikler, arama motorlarının ve arama yapanların sitenizin yetkili, alakalı ve güvenilir olup olmadığını belirlemesine yardımcı olur.

Sayfa dışı SEO, sosyal medya ve etkileyici pazarlama gibi alanları içerebilirken, tartışmasız en önemli yönü bağlantı kurmadır.

Bağlantı kurma, diğer web sitelerinin web sitenize bağlanmasını sağlama pratiğini ifade eder. Bağlantılar güven oyu işlevi görür, bu nedenle yüksek otoriteye sahip bir siteden geri bağlantı almak sitenize daha fazla trafik getirebilir ve otoritesini artırabilir.

Daha fazla bağlantının her zaman daha iyi olmadığını unutmayın; spam içerikli geri bağlantılar sitenizi olumlu yönde etkilemez ve hatta cezalara yol açabilir. Bunu önlemek için bağlantı satın almaktan veya kısayollar kullanmaktan kaçının.

Bağlantı kurma zor olabilir, ancak sonuçlar trafik, marka bilinirliği ve otorite açısından gerçekten işe yarayabilir.

Kısa süre içinde bağlantı oluşturmaya daha derinden dalacağız. İlk olarak, ana alanların veya SEO’nun giriş ve çıkışlarını tartışalım.

İçerik ve Önemi

Ünlü bir düşünür şöyle der. “içerik kraldır” aslında tam olarak söz Bill Gates’e aittir.

Bu sizin için SEO açısından ne anlama geliyor? İçerik ne kadar iyi olursa, SERP’de o kadar yüksek pozisyonlar talep edersiniz. Peki kötü içeriği harika içerikten ayıran nedir? Buna bu bölümde gireceğiz, ancak bundan önce içeriğin bazı temel odak alanlarından bahsedelim.

Son Sözler

Google’da Nasıl 1. Sıraya Çıkabilirim?

Tek bir şey SEO stratejinizin performansında devrim yaratamaz. Yukarıda açıklanan tüm unsurlar birlikte çalışır ve sizin için iğneyi hareket ettirecek olan, Google’un okuduğu tüm sinyallerin birleşimidir.

En iyi seçeneğiniz, içerik stratejinizi doğru anahtar kelimelere dayandırmak, tutarlı içerik oluşturmak, yerel ve teknik SEO için optimize etmek ve gerektiğinde performansa dayalı olarak stratejiyi özetlemektir.

daha fazla destek ve kaynak için web sitemizde gezinmenizi tavsiye ederiz. https://best4you.com.tr/