SEO’nun aramadaki önemi – Google arama teknikleri

SEO’nun aramadaki önemi – Google arama teknikleri

Google arama amacı nedir?

Google arama teknikleri kullanıcıyı yönlendirmek için en doğru seçimdir. Arama amacı, bir arama kullanıcısının nihai hedefidir, bir kullanıcının arama sonuçlarında tam olarak almak istediği bilgi türüdür. 

Diyelim ki, bahçe çiti gibi bir şey arıyorum . Ne olduklarını öğrenmek istiyor muyum? En iyi modeller hangileri? Nereden satın alabilirim? Niyetim çok net değil, bu yüzden sorgumu yorumlamak ve bana ne tür içerik göstereceğine karar vermek Google’a kalmış.

Ne aradığımı iyi biliyorsam çim çit yazarak hakkında bilgi alabilirim. Ya da çim çit fiyatları yazarak, fiyatlar konusunda en iyi bilgilere ulaşabilirim. Marka hakimiyetim varsa Jidarfence çim çit fiyatları yazarak tamda almam gereken ürüne ulaşırım.

Arama tekniklere nelerdir?

Arama sorgularını genel olarak dört ana amaç kategorisine ayırabiliriz;

Navigasyon veya Google Maps Araması

Bazen kullanıcıların sadece bir yere varmaları gerekir. Hem çevrimiçi hem de gerçek hayatta. Bir kullanıcının kaydedilmiş bir URL’si olmayabilir ve şuna benzer bir google’da arama yapabilir: Jidarfence, Jidar Fence veya çim çit fabrikası.

Yapılan maps araması karşınıza bir sonuç çıakrtır ve o bölgeye yol tarifi alarak kolayca ulaşabilirsiniz. Tahmini görsel şu şekilde olacaktır;

Bilgi amaçlı arama

Kullanıcının amacı genelde bilgi almak olan arama türü sorgusudur. Genelde şu şekilde aramalar yapılır: “Yapay çim çit avantajları” karşınıza çıkan çoğu sonuç size bu konu hakkında detaylı bilgi verir. Örneğin: https://popularforum.net size yapay çim çit avantajları ile ilgili en ince ayrıntıları vermektedir. Bunun dışında diğer arama sonuçlarına bakarak en iyi bilgileri edinmeyi unutmayın.

Önemli Not: Bilgi amaçlı bir paylaşım yapmak istiyorsanız, bilgi içinde geçen ürün ve hizmeti kullanıcıya zorla satmaya çalışmayın. Çünkü kullanıcı o siteye bilgi almak için giriyor.

Ticari arama amacı

Bana göre Google arama teknikleri kategorisinde en başta yer alması gereken arama amacıdır. Google Maps ve bilgi amacının ardından 3. sırada yer almaktadır. Bir çok ticari seçenek mevcuttur. Ancak ben önceki örneğin dışına çıkarak kafanızı karıştırmayacam. Çünkü bir yazıyı bütün olarak kavrayabilmek önemlidir. Bir ürünü karşılaştırma yapabilirsiniz.

Örneğin: Çim çit ve Ahşap çit bu iki karşılaştırma, bahçeniz için en uygun olanı seçmenizi sağlayacaktır. Ayrıca fiyat bilgisi ile aramak istediğinizde, ucuz çim çit olarak arama yapabilirsiniz. Veya genel bir sonuç için çim çit fiyatları olarak arama yapabilirsiniz. Bu aramalar sizi ürünlere yönlendirecektir.

Sonuç odaklı işlemsel arama

Konuya hemen girmek istiyorum. Çünkü kullanıcı tetiği çekmek üzere! En iyi arama motoru Google’a Çim çit satın al yazmıştır. Ve artık kullanıcı kesin olarak satın almak istiyordur. Müşteriyi kaçırmamak için bu arama teriminden siteye girildiğinde hemen ilgilenmeniz gerekir. Çünkü kaçırırsanız rakipleriniz satışı yapar.

Arama amacı SEO için neden önemlidir?

Google, her tür arama amacını çok özel bir içerik türüyle karşılar. Dolayısıyla, belirli bir sorguyu hedefliyorsanız, ancak içeriğiniz niyetle eşleşmiyorsa, SERP’de görünmezsiniz. Amacı anlamak ve uygun içerik oluşturmak, SEO stratejinizde gerçek bir atılım olabilir.

Bu, özellikle bilgi amaçlı ve ticari amaçlı sorgular için geçerlidir. Bu tür sorgular, çok çeşitli içerik türleri ile karşılanabilir. Örneklerini bir önceki başlıklarda verdim.

Google arama amacını nasıl belirler?

Google her zaman arama amacını tatmin etmek ve bize daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmakla ilgilendi. Özellikle arama amacını eşleştirmeyi amaçlayan bir dizi algoritma güncellemesi yapılmıştır. Google algoritma güncellemelerine bloglarımızdan ulaşabilirsiniz. En son yapılan Temmuz güncellemesi için https://best4you.com.tr/google-algoritma-guncellemesi-temmuz-2021-google-seo-update/

Google’un arama amacını belirlemek için kullandığı üç tür ipucu vardır:

Bağlam

Bağlam, sorgunuzu çevreleyen durumdur. Özellikle konumunuz, diliniz, arama geçmişiniz ve güncel olaylar etkili olur.

Örneğin: Yakın zamanda Antalya’da çıkan yangınları ele alalım. Daha önceki örnekler bu konuya uygun olmadığı için ele almadım. Normal bir zamanda Google’a Antalya yazarsanız, tatil bölgeleri ağırlıklı olarak karşınıza çıkar.

Ancak orman yangınlarının yaşandığı günlerde Antalya yazarsanız, birsürü haber sayfasının orman yangınlarını ele aldığını görürsünüz. Ve son olarak Antalya’da yağmur başladığında Google’a Antalya yazarsanız. Çoğu yangını tamamen söndürecek etkisi işin içine katılırak, sonunda yağmur gibi haberleri görmeye başlarsınız.

Yani gördüğünüz gibi Google size en iyisini vermeye çalışıyor.

ifade

Sorgunuza ne kadar çok kelime eklerseniz, niyetiniz o kadar net olur. Sorgu, ne, nasıl, neden gibi değiştiriciler kullanılarak bir soru olarak oluşturulduğunda , niyet büyük olasılıkla bilgi amaçlıdır. En iyi, inceleme, karşılaştırma gibi kelimeleri içeren sorgular büyük olasılıkla ticaridir. Anlaşılmayacak birşey yok basit düşünün.

Kullanıcı davranışı

Bu spekülatiftir, ancak Google’ın her sorgu için tercih ettiğimiz içerik türünü incelemesi ve bu tür içeriği daha fazla tanıtması tamamen mantıksız değildir. Örneğin, birçok kullanıcı bir bisiklet zincirinin nasıl düzeltileceğini arar ve hemen video sonuçlarına geçerse , Google bu video sonuçlarını ana SERP’e çekmeyi düşünebilir. Görünüşte aynı türdeki sorgular için farklı türde içerik sıralaması görmemizin nedeni bu olabilir.

SEO’da arama amacını nasıl hesaplarsınız?

İşin püf noktası, amacına göre her sorgu türünü karşılayacak en iyi içeriği bulmaktır. İşin diğer kısmı, bu göreve sistematik olarak yaklaşmaktır, böylece tüm içeriğiniz boyunca niyeti hesaba katarsınız.

Anahtar kelimelerinizi amaca göre ayırın

Web siteniz için anahtar kelime araştırması yaparken, arama amacının dikkate alındığından emin olun. Ticari sorguları hedefleyen bilgilendirici sayfalar oluşturmak için hiçbir neden yoktur. Bu, ciddi bir kaynak israfıdır. Bunun yerine, anahtar kelimelerinizi amaca göre ayırın ve bunları ilgili sayfalarla eşleştirin. Anahtar kelime bulmak için Google kullanın. Sizi kullanıcıların aradığı sorgulara yönlendirecektir. Daha fazla SEO ayarı için https://best4you.com.tr/seo-search-engine-optimization-en-iyi-arama-motoru-optimizasyonu/

İçerik fikirleri için SERP kullanın

Artık anahtar kelimelerinizi amaca göre sıraladığınıza göre, arama yapanları tatmin edecek tam içerik türünü bulmanın zamanı geldi. Daha önce tartıştığımız gibi, sorgunun amacı ve hatta sorgunun kendisi, onları tatmin etmek için gereken içerik türünün güvenilir göstergeleri değildir. Google arama teknikleri için aynı iki sorgunun çok farklı SERP’lerle karşılanması yaygındır.

SERP’ler akışkandır. Tam olarak doğru içerik türüyle kırmış olabilirsiniz, ancak her şey bir gün sonra değişebilir. Sürekli olarak yeni SERP özellikleri tanıtılıyor, kullanıcılar diğer içerik türlerine akın ediyor ve rakipleriniz her zaman konumlarınızı kapmak için bekliyor.

Google’ın SERP bileşimiyle arama amacını karşılama biçiminde veya rakiplerinizin içeriklerinde arama amacını karşılama biçiminde bir değişiklik arayın. İçeriğinizi hızlı bir şekilde yeniden düzenlerseniz, sıralamanızı yeniden kazanmak genellikle sorun olmaz. Rakipleriniz sizi izliyor ve tetikte bekliyor. Güncel kalın.

Son Sözler

Google arama teknikleri son birkaç aydır hızla değişiyor ve artık içinde HER ŞEY olan arama sonuçlarını görebilirsiniz: videolar, resimler, mavi bağlantılar, öne çıkan snippet’ler, hikayeler, ürünler ve benzeri…

Görünüşe göre Google, amacı tatmin etmenin yeni yollarını deniyor. Kısa bir süre önce Google, amacı belirleyecek ve aynı türden içeriğin on versiyonuyla onu tatmin etmeye çalışacaktı. Örneğin, bir çakıl bisikleti seçme konusunda bir rehber isteseydim, Google bana aralarından seçim yapabileceğim on rehber makalesi ve belki bir video ya da bir öne çıkan snippet verirdi. Dolayısıyla bu SERP’lerin amacını kırmak ve eşleşen içerik oluşturmak kolaydı.

Bugün Google, satış hunisinin tamamını tek bir SERP’e sığdırmaya çalışıyor gibi görünüyor. Bu eğilim devam ederse, sorgu başına bir amaç olması fikri geçmişte kalabilir. Bunun yerine, ürün veya hizmet başına bir dizi amacı karşılamayı düşünebilir ve her SERP’e her tür içerikle saldırabiliriz.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *