Öne çıkan bir snippet hileden başka bir şey değildir. Google, içeriğimizi kendisi için ilettiğinde hile yapar. Kullanıcılar, web sitelerimizi ziyaret etmeden bilgileri aldıklarında hile yaparlar. Ancak daha da önemlisi, öne çıkan bir snippet almayı başardığımızda hile yapıyoruz ve tüm arama rakiplerimizi tamamen ortadan kaldırıyoruz.
Öne çıkan snippet’ler adil mi? Kesinlikle hayır. Ama onlar varlar, burada kalacaklar ve bizim onlardan nasıl yararlanacağımızı öğrenmekten başka seçeneğimiz yok.
Google web sitelerini ödüllendirmeye başladı ve bu başarıyı hak edin. Biz hak ettik ve sizinde hak etmeniz için bildiklerimizi sizinle paylaşacağız.

Öne çıkan snippet nedir?
Kısaca öne çıkan snippet arama sonuçları sayfasının en üstüne yükseltilmiş bir arama sonucudur. Normal bir snippet’ten daha fazla içeriğe sahip olma eğilimindedir.
Öne çıkan bir snippet, tam bir metin paragrafı gösterebileceği gibi bir liste, video veya resim galerisi de gösterebilir. Öne çıkan bir snippet’in amacı, herhangi bir web sitesini ziyaret etmek zorunda kalmadan arama sorgusuna kısa bir yanıt vermektir.
SEO’lar neden öne çıkan snippet’ler hakkında endişelenmeli?
Bir SEO için, öne çıkan snippet’lerle ilgili en kötü şey, SERP’de tam orada bilgi sağlamalarıdır. Öne çıkan bir snippet olduğunda, kullanıcının arama sonucunu tıklaması ve sayfayı ziyaret etmesi gerekmez. Bu, web sitenize asla gelmeyen ek bir organik trafik payı olduğu anlamına gelir.
Öne çıkan snippet’lerle ilgili bir diğer sorun, çok fazla gayrimenkul almalarıdır. Arama sonuçlarında öne çıkan bir snippet olduğunda, görünümün çoğunu doldurur ve organik snippet’leri ekranın altına iter. Bu nedenle, yalnızca öne çıkan snippet daha bilgilendirici olmakla kalmaz, aynı zamanda alana tamamen hakimdir.
Tek iyi haber, hemen hemen her sayfanın öne çıkan bir snippet alma şansının olmasıdır. İçeriğinizi nasıl doğru şekilde biçimlendireceğinizi biliyorsanız, arama sonuçlarının en üstünde yer alma şansınızı önemli ölçüde artıracaksınız.
Google SEO için 7 altın kuralı daha önce sizinle paylaşmıştık. https://best4you.com.tr/google-seo-icin-blog-yazisi-nasil-yazilir-7-altin-kural/
daha fazla bilgiyi bloglarımızda bulabilirsiniz.
Google öne çıkan snippet’leri nasıl seçer?
Birincisi, sayfa geleneksel kalite sinyallerini göstermelidir. Bu, sayfanın zaten aramada üst sıralarda yer alması, doğru anahtar kelimeleri kullanması, kaliteli içeriğe sahip olması, iyi bir kullanıcı deneyimi sağlaması ve büyük olasılıkla geri bağlantılar yoluyla biraz yetki göstermesi gerektiği anlamına gelir.
Diğer bir şey için, içerik, kırpılabilir bir formatta düzenlenmelidir. Bu nedenle, bir paragraf pasajını hedefliyorsanız, sayfanızda tam paragrafın Google’ın kırpması için hazır olması gerekir. Bu katı bir kural olmasa da, bazen Google sayfanızı gözden geçirir. Oradan oraya bir cümle çeker ve bunları bir paragrafa dönüştürür.
Dolayısıyla, zaten iyi bir SEO yaptığınızı varsayarsak, buradaki amaç, Google’ın içeriğinizi kesmesini kolaylaştırmaktır. Bunu gerçekleştirmek için neler yapabileceğinizi görelim.

1. ipucu. SERP’leri araştırın
Daha önce de belirttiğimiz gibi, öne çıkan snippet’ler paragraf, liste, video veya birkaç başka biçimde olabilir. Bu nedenle, içeriğinizi düzenlemeye başlamadan önce, aradığınız snippet biçimini tam olarak öğrenmelisiniz.
Örneğin, bisikletle ilgili bir web sitesi işletiyorsunuz. Bisiklet bakımı ve onarımı ile ilgili bir sürü içeriğiniz olduğunu düşünelim.
Bisiklet bakımıyla ilgili bazı soruları google’da aratsaydınız, kısa sürede oldukça benzer soruların genellikle farklı türde öne çıkan snippet’lerle yanıtlandığını görürsünüz. Ancak başka bir soru sorduğunuzda video içerikler öne çıkabilir. İçerik oluşturmadan önce, içeriğimizin Google’da nasıl listelendiğine dikkat etmemiz gerekir.
Ancak, yalnızca çok spesifik birkaç anahtar kelimeyi hedefliyorsanız anlamlıdır. Çok sayıda anahtar kelime hedefliyorsanız veya hangi anahtar kelimelerinizin öne çıkan bir snippet alma potansiyeline sahip olduğunu bile bilmiyorsanız, daha kapsamlı bir yaklaşıma ihtiyacınız olacaktır.
2. ipucu. Kesilebilir paragraflar yazın
Paragraf, öne çıkan snippet’in açık ara en yaygın türüdür. Aslında, on özellikli snippet’ten dokuzu bir paragraf biçimine sahiptir. İçeriğinizi bir paragraf özellikli snippet için rekabet edecek şekilde nasıl düzenleyeceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
Optimize edilmiş bir <H> başlığı ile sinyal alaka düzeyi
Paragrafınızın belirli bir sorgu için seçilmesini istiyorsanız, sayfadaki başlıklardan en az birinin sorguya çok yakın olması gerekir. Mümkün olduğu kadar kelimesi kelimesine yakın sözcükler kullanın.
Sayfanın tamamı bu konuda ise, H1 başlığını, yani sayfanın başlığını optimize etmeyi seçebilirsiniz. Veya sayfanızın yalnızca bir kısmı sorgunun konusuyla ilgiliyse H2 başlıklarından birini optimize etmeyi seçebilirsiniz.
Paragraf boyunca anahtar kelimeler kullanın
Öne çıkan snippet’lerle, genellikle Google eski algoritmasını kullanıyormuş gibi geliyor. Anahtar kelimeler oyuna geri döndü ve tanıdık kurallara uyuyorlar: kopyanın başına yakın bir yerde ana anahtar kelimenizi, satırda birkaç ikincil anahtar kelimeyi ve baştan sona birkaç eş anlamlı kelimeyi kullanın.
Öne çıkan paragrafların çoğunun optimize edilme şekline baktığınızda, çoğunun başlıkta optimize edilmiş bir soru ve paragrafta optimize edilmiş bir cevap içeren çok basit bir formülü takip ettiğini fark edeceksiniz. Her zaman böyle bir şeydir:
Konu: İyi bir karpuz nasıl seçilir?
Paragraf: İyi bir karpuz seçmek için…
Başlık: Bir ceket için en iyi deri hangisidir?
Paragraf: Bir ceket için en iyi deri…
Bu temel formül, blog gönderileri ve kılavuzları yazarken akılda tutulması gereken bir şeydir.
Paragrafın uzunluğuna dikkat edin
Öne çıkan paragrafların çoğu 40 ila 50 kelime uzunluğundadır. Paragrafınızın ortalamadan daha kısa veya daha uzun olması tam olarak sorun değil. Google gerçekten paragrafınızı öne çıkarmak istiyorsa, paragrafınızı kısaltır veya daha uzun yapmak için başka bir kopya kullanır.
Ancak, öne çıkan bir snippet alma şansınızı artırmak istiyorsanız, uzunluk için optimize edilmesi en iyisidir.
Tüm önemli bilgileri tek bir paragrafa sığdırdığınızdan emin olun, 50 kelimenin altında yapın ve Google’ın tek parça halinde kesmesi için hazır hale getirin.
3. ipucu. Kesilebilir listeler düzenleyin
Liste, öne çıkan snippet’lerin diğer bir yaygın türüdür. Öne çıkan listeler iki tür olabilir: numaralandırılmış ve madde işaretli.
Numaralandırılmış snippet’ler bir şeyin nasıl adım adım yapılacağını açıklar: tarifler, nasıl yapılır talimatları, Kendin yap.
Liste öğelerini etiketlemek için alt düzey başlıklar kullanın
Google’ın bir öne çıkanlar listesi oluşturmasının birkaç farklı yolu vardır. Başlıkları liste öğeleri olarak kullanabilir. Normal listeleri olduğu gibi kullanabilir. Bu sonuncusu nadir olmasına rağmen bir metin paragrafından bir liste bile yapabilir.
Google’ın sayfanızdan bir liste çıkarmasına yardımcı olmak istiyorsanız, liste öğelerini işaretlemek için uygun HTML etiketlerini kullanmak sizin görevinizdir. Makalenizin tamamının bir liste olması durumunda, uygun işaretleme, liste öğelerinizin her biri için H2 başlıklarını kullanmaktır.
Her liste öğesi için paralel sözdizimini izleyin
Paralel sözdizimi, listenizdeki her öğenin aynı sözdizimi yapısı kullanılarak yazılmasıdır. Paralel sözdizimi, Google’ın öğeleri aynı listeye ait olarak tanımlamasına yardımcı olur.
Size kısa bir örnek vermek gerekirse, hıçkırıkların nasıl durdurulacağına dair öne çıkan bir snippet’ten bir liste:
- bir kağıt torbaya nefes al
- dizlerinizi göğsünüze kadar çekin
- buz gibi su iç
- biraz toz şeker yut
- bir limon ısır veya sirkeyi tat
- nefesini kısa bir süre tut
Her bir liste öğesinin nasıl aynı biçimde bir fiille başladığını, ifadelerin benzer şekilde yapılandırıldığını ve hatta aynı uzunlukta olduklarını görebilirsiniz, bu gerekli değil ama yine de düzgün.
Zayıf sözdizimi ile bu listenin nasıl görüneceğine dair bir örnek:
- kese kağıdı nefes almak için kullanılabilir
- dizlerinizi göğsünüze kadar çekin
- buz gibi soğuk sudan küçük yudumlar
- biraz toz şeker yut
- limon ısırmak veya sirke tatmak
- nefesini kısa bir süre tut
Bu örnekte, her liste öğesinin farklı sözdizimi kullanılarak yazıldığını görebilirsiniz: farklı fiil formları, farklı türde ifadeler. Bu tür bir tutarsızlık dilbilgisi açısından doğru değildir ve Google’ı listenizi öne çıkan bir snippet olarak kullanmaktan uzaklaştırabilir.
Daha uzun listeler oluşturun
Öne çıkan snippet’lerle ilgili sorunlardan biri, kullanıcıların sayfayı ziyaret etmek zorunda kalmadan tüm bilgileri almasıdır. Bu nedenle, öne çıkan bir snippet’i indirmeyi başarırsanız, gösteriminiz artar, ancak tıklamalarınız aslında aynı kalabilir veya hatta düşebilir.
Öne çıkan listelerle biraz cankurtaran elde edersiniz. Listenizde Google’ın göstermek istediğinden daha fazla öğe varsa, listenizin sonuna daha fazla öğe bağlantısı eklenecektir.
Bu şekilde, kullanıcıların sayfanızı tıklamaları ve kalan öğeler hakkında bilgi edinmeleri teşvik edilir.
Buradaki zorluk, Google’un ne kadar öğe göstermek istediğini her zaman tahmin edememenizdir. Bazı snippet’ler için dört veya beş, ancak diğer snippet’ler için on ikiye kadar çıkabilir. Bu nedenle, genel bir kural olarak, en az sekiz öğeden fazla olan daha uzun listeleri hedefleyin.
4. ipucu. Kesilebilir videolar oluşturun
Öne çıkan video snippet’leriyle ilgili ilginç bir şey, Google’ın videonun tamamını göstermemesidir. Bunun yerine, videonun sorguya en doğrudan yanıtı içeren bölümünü vurgular. Google bunu nasıl yapıyor?
Video için sağlanan tüm meta verilere bakar, genel alaka düzeyini tahmin etmek için kullanır ve sorguyla eşleşen tam parçayı bulur. Google’a bu süreçte nasıl yardımcı olabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
Videolarınızı YouTube’da barındırın
Google, YouTube‘un sahibidir ve onu aramadaki video sonuçları için birincil kaynak olarak kullanır. Ara sıra diğer platformlardan videolar görebilirsiniz. Ancak bu çok nadirdir ve öne çıkan snippet’lere ulaştıklarından emin değilim.
Ne olursa olsun, Google ve YouTube temelde aynı şeydir. Alaka düzeyini belirlemek için aynı algoritmaların çoğunu kullanırlar. Videonuzu YouTube’da barındırmak, onu Google arama sonuçlarına giden bir otoyola koyarken, videonuzu başka herhangi bir platformda barındırmak temelde onu öne çıkan snippet’ler için uygun hale getirmez.
Video meta verileri için anahtar kelimeler kullanın
YouTube video meta verileri, video başlığı, açıklamalar ve etiketler gibi şeyleri içerir. Bunların tümü, videonuzun sorguyla alaka düzeyine işaret etmede önemli bir rol oynar.
Metin içeriğinize benzer şekilde, video başlığını ana anahtar kelimenizle yakın bir eşleşme yapmak ve açıklama boyunca ikincil anahtar kelimeleri yaymak gelenekseldir.
Videolarınıza altyazı ekleyin
Google, kullanıcının sorgusuyla en alakalı videonun tam parçasını bulmak için altyazı kullanır.
Şimdi, videonuza altyazı eklemediğinizi düşünelim. Google’ın bunları otomatik olarak oluşturması ve yine de videonuzu analiz etmesi ihtimali vardır. Ancak bunu şansa bırakmazdım, çünkü otomatik olarak oluşturulan altyazılar dili anlamak açısından her zaman yerinde değildir ve senkronizasyon da zor olabilir. En iyi sonuçları elde etmek için, ya kendi altyazılarınızı yazmak ya da otomatik olarak oluşturulmuş olanları düzenlemek için türü seçmenizi öneririm.
Videonuzu segmentlere ayırın
Google’ın videonuzu anlamasına yardımcı olmanın bir başka yolu da onu bölümlere ayırmaktır. Bunu, video açıklamanıza zaman damgaları ekleyerek yapabilirsiniz. Bunu, videonuzun bölümleri için bir tür içindekiler tablosu olarak düşünün.
İlerleme çubuğu bölümlere ayrılmazsa, zaman damgası bilgisi eklenirken bir şeyler ters gitti demektir. Zaman damgası bilgilerini eklerken her zaman şunlardan emin olun:
- Açıklamaya açıklamalar değil bilgi eklenir (popüler hata);
- İlk zaman damgası 00:00’da başlar;
- En az üç zaman damgası vardır;
- Herhangi bir bölümün uzunluğu 10 saniyeden az değildir.
Son Sözler
Muhtemelen bu makaleyi okuduktan sonra web sitenize geri dönecek ve öne çıkan snippet’ler için içerik düzenlemeye başlayacaksınız. Bunun herhangi birinin SEO sürecinin bir parçası olduğundan şüpheliyim. Ancak, sizi öne çıkan snippet’lere neyin götürdüğünü ve neyin olmadığını bilmek, gelecekteki içeriği oluştururken düşünülmesi gereken bir şeydir. Örneğin, ne zaman yeni bir blog yazısı yazsam, her zaman paragraf özellikli snippet’leri düşünürüm ve paragraflarımı belirli bir şekilde yapılandırmaya çalışırım. Umarım, içerik oluşturma sürecinizin de bir parçası olur.