SEO için En İyi CMS Nedir ve İçerik Yönetim Sistemeleri Nelerdir?

SEO için En İyi CMS Nedir ve İçerik Yönetim Sistemeleri Nelerdir?

Son güncellemeler ile gelen CMS etkileri, web sitelerine büyük zarar vermiştir. Bu yüzden ben de size en çok kullanılan 10 CMS’nin artılarını ve eksilerini anlatacağım. Makaleye geçmeden önce yeni algoritma güncellemeleri ve SEO ayarlarını blog yazılarımızdan okuyabilirsiniz. Yani tüm bunları okumadan https://best4you.com.tr/blog/ bir CMS seçmeye karar vermeyin.

En çok Kullanılan 10 CMS İçerik Yönetim Sistemi

  1. WordPress
  2. Shopify
  3. Joomla
  4. Squarespace
  5. Wix
  6. Drupal
  7. Bitrix
  8. Blogger
  9. Magento
  10. OpenCart

En iyi Blog CMS WordPress

Sony Music, The Walt Disney Company ve The White House gibi devler de dahil olmak üzere web’in neredeyse yarısı WordPress üzerine kuruludur. Ayrıca WordPress’e genellikle en iyi web sitesi oluşturucu denir. Sonuç olarak platform ücretsizdir, yeni başlayanlar için uygundur ve her tür web sitesini oluşturmanıza olanak tanır.

SEO avantajları

WordPress SEO kılavuzu , SEO’nun diğer yönleriyle ilgilenildiği için temiz koda ve iyi içeriğe odaklanmanızı önerir. Bu çoğunlukla doğrudur. WordPress başlıkları, alternatif metinleri ve URL’leri düzenlemeye izin verir. Kurallı URL’ler otomatik olarak ayarlanır. Web sitesi yapısı ve gezinme kolaydır, bu nedenle indeksleme sorunu yoktur.

WordPress temaları aracılığıyla daha da fazla SEO özelliği mevcut olabilir. İyi bir tema ile işe başlayabilirsiniz.

Gelişmiş SEO özelliklerinden yoksunsanız, her zaman WordPress eklentilerine dönebilirsiniz. En popüler SEO eklentilerinden biri Yoast SEO’dur. Meta verilerden anahtar kelimelere ve robots.txt dosyalarına kadar her şeyi kapsar. Yine de görüntü sıkıştırma veya kod küçültme gibi SEO’nun dar yönlerine odaklanan daha küçük eklentiler de vardır.

SEO dezavantajları

WordPress’te büyük bir siteyi yönetirken karşılaşılan sorunlardan biri ölçeklenebilirlik eksikliğidir . Bir blog platformu olarak tasarlanan WordPress, karmaşık yapılara sahip büyük web siteleri için kullanılmamalıydı. Bu nedenle, ölçeklendikçe web siteniz yavaşlar, tarama sorunları ve büyük dosyaları yönetme sorunları yaşarsınız. Sorun yaşamamak için CMS ayarlarını çok iyi optimize eden ekibiniz olmalıdır.

Diğer bir dezavantaj, yerleşim tasarımıdır . Çıplak WordPress kullanarak güzel görünümlü bir web sitesi oluşturmak zordur, bu nedenle kullanıcılar temalara başvurur. Web sitenizi güzelleştirmede iyi bir iş çıkarırlar, ancak genellikle sayfalarınıza aşırı kod ekler ve web sitenizi yavaşlatırlar.

WordPress bir SSL sertifikası sağlamaz – bunu barındırma sağlayıcınızdan almanız gerekir. Bir sertifika aldıktan sonra, önceki sayfalardan 301 yönlendirmesi ayarlamanız gerekecek, bu eklenti olmadan yapılamaz. Htaccess ile çözmeye çalışsanızda doğru şekilde çalışmayabilir.

WordPress eklentileri herhangi bir SEO sorununu çözecek gibi görünebilir, ancak çok fazla eklenti kullanmak web sitesini yavaşlatacaktır . Bunları aşırı kullanmadığınızdan emin olun. Eklentiler tarafından gerçekleştirilen görevlerin çoğu, WordPress kodunda manuel olarak yapılabilir. Becerileriniz varsa, çok tercih edilen bir seçenektir. Ücretsiz SEO https://ask4seo.com/

Shopify

Shopify, web sitelerinin %3,4’ü tarafından kullanılıyor ve bu da onu WordPress’ten sonra en popüler ikinci CMS yapıyor. Küçük ölçekli e-ticaret web siteleri için en iyi sonucu verir, ancak kullanıcıları arasında Penguin, Hasbro (Shopify Plus) ve Heinz (Shopify Plus) gibi nispeten büyük isimler vardır.

SEO avantajları

Shopify SEO kılavuzu , yapmanız gereken tek şeyin mağaza gezinmesini optimize etmek, resimler için bilgilendirici dosya adları kullanmak ve dahili bağlantılarınız için açıklayıcı bağlantılar yazmak olduğunu söylüyor. 

SEO’nun birçok yönü gerçekten otomatik olarak yönetilmektedir. Ürün bilgilerinize şema işaretlemesi eklenmekte, sayfa öğeleri uygun etiketlerle işaretlenmekte, SSL sertifikaları varsayılan olarak ayarlanmakta ve ayrıca bir site haritası ile bir robots.txt dosyası sağlanmaktadır.

Yaygın bir şikayet, Shopify’ın sonsuz dinamik URL’ler oluşturmasıdır. Gerçekten de, nasıl bulunduğuna bağlı olarak her sayfanın bir dizi farklı URL’si olacaktır. Ancak standart URL’ler de platform tarafından ayarlandığından sorun olmaz, bu nedenle arama motoru için herhangi bir karışıklık olmaz.

SEO dezavantajları

Öncelikle, ücretli bir plan satın almadığınız sürece web siteniz dizine eklenmez ve aylık en az 29 ABD dolarıdır.

Shopify temaları , kişiselleştirme özelliklerinden yoksun olma eğilimindedir, bu nedenle çoğu Shopify web sitesi neredeyse aynı görünür. SEO açısından bakıldığında, Shopify temalarıyla ilgili yaygın bir sorun, H1 etiketlerini sayfa başlık etiketleriyle karıştırmalarıdır.

Diğer platformlarda olduğu gibi, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda arama optimizasyonu eklentisi vardır. Unutmayın her eklenti sayfa hızını düşürür ve CMS sorunları çıkar. Web sitenizi Google Arama Konsolu veya Google Analytics gibi harici araçlarla optimize etmeye devam edin. 

Joomla

Joomla! genellikle büyük web siteleri için WordPress olarak adlandırılır. Platform, IKEA, LINUX ve Lipton Ice Tea gibi dünya çapındaki web sitelerinin %2.1’i tarafından kullanılıyor. Son zamanlarda Joomla, arama optimizasyonunda atılımlar yaptı ve artık WordPress kadar SEO dostudur.

SEO avantajları

Joomla’nın ana avantajı mimarisidir. Büyük web siteleri için oluşturulmuş olup, web sitesi yapısını ve hızını etkilemeden bir ton sayfanın yönetilmesine olanak tanır.

Bir diğer önemli avantaj, Joomla’nın birkaç farklı temanın bir kombinasyonunu kullanmasına izin vermesidir. Birini ürün sayfaları için, diğerini blog için vb. kullanabilirsiniz. Nadiren her şeyde iyi olan bir tema vardır. Bu nedenle temel olarak kendi temanızı oluşturmak için iyi bir fırsattır.

Başlıklar, meta etiketler, meta açıklamalar, URL’ler, başlıklar ve görüntü özellikleri gibi çoğu sayfa içi öğe, sayfa düzenleyicilerle özelleştirilmektedir. Kodu düzenlemenize gerek yoktur.

SEO dezavantajları

Joomla’da kutudan çıktığı gibi bulunmayan ancak eklentilerle elde edilebilen bazı SEO özellikleri vardır . Site haritası dosyaları (JSitemap, OSMap) oluşturmak ve standart URL’ler (Custom Canonical Pugin) oluşturmak için eklentilere ihtiyacınız olacak. Eski sürümler için (Joomla! 3’ten önce) tema duyarlılığını (Responsivizer, DSC) ayarlamak için eklentilere de ihtiyacınız olacak.

Ayrıca robots.txt dosyasıyla ilgili bir sorun var. Joomla 3.3’ten önce robots.txt , görsel içeriği engellemek için kullanılırdı . Şimdi düzeltildi, ancak daha eski bir sürüm kullandıysanız düzeltmeyi manuel olarak uygulamanız gerekir. Bunu yapmak için, hem eski dosyayı silin ve yeni dosyayı yeniden adlandırmak zorunda robots.txt.dist için robots.txt .

Ayrıca, güncellenen robots.txt dosyası, tema stili öğelerini, ek içerik modülünü ve bazı javascript’leri engellediği ve bazen hatalı indekslemeye neden olduğu için hala sorunsuz değil . Bunu çözmek için robots.txt dosyasından Disallow: /components/ ve Disallow: /modules/ öğelerini manuel olarak silmeniz gerekir.

Squarespace

Squarespace, platformda çalışan web sitelerinin %1,6’sı ile dördüncü sırada yer alıyor. Yaratıcı işletmeler, blogcular ve sanat insanları arasında oldukça popülerdir.

SEO avantajları

Squarespace, temiz bir mimariye sahip olduklarını ve tek endişe etmeniz gereken şeyin içerik olduğunu söylüyor. Tek tıklamayla yapılabilecek bir SSL sertifikasını etkinleştirdiğinizde site haritaları, robots.txt dosyaları ve 301 yönlendirmeleri gibi şeylerle hallediyorlar.

Sayfa içi SEO söz konusu olduğunda, sayfa bloğunuzu blok bazında oluşturmamıza yardımcı olur. URL’leri, meta açıklamayı ve diğer meta etiketleri ayarlamamıza izin veren sezgisel bir düzenleyici vardır.

Squarespace’in bir diğer avantajı da, web sitenizi AMP’ye dönüştürmenizdir. Web sitenizi çok daha hafif ve mobil uyumlu hale getirmenizdir.

SEO dezavantajları

Squarespace eklentileri desteklemez. Gelişmiş SEO’ya ihtiyacınız varsa, kodu incelemeniz gerekir. Yeterli kodlama beceriniz yoksa, bir geliştirici bulmanız gerekir.

Bir e-ticaret web sitesine ihtiyacınız varsa, kod düzenleyicide şema işaretlemesini manuel olarak ayarlamanız gerekir. Aksi takdirde, Google’dan zengin bir snippet elde edemezsiniz.

Site haritası ve robots.txt düzenlenemez , bu nedenle bazı ek sayfaların dizinini kaldırmak istiyorsanız bir noindex etiketi kullanmanız gerekir.

Son Zamanlarda Popüler CMS Wix

Wix, web’deki web sitelerinin %1,5’i tarafından kullanılmaktadır. Çoğunlukla sanat ve her türlü küçük işletmeler tarafından kullanılmaktadır. Wix kullanıcıları arasında Karlie Kloss, AdMost ve Adam Grant bulunmaktadır.

SEO avantajları

Öncelikle, web sitenizi arama için optimize etmenize yardımcı olan bir sihirbaz olan SEO Wiz var. Sayfa başlıklarını, meta açıklamaları, başlıkları, URL yapısı ve resim alt niteliklerini özelleştirmek, kurallı etiketler ayarlamak ve bir robots.txt dosyası oluşturmak için kullanabilirsiniz. Sihirbaz ayrıca bir site haritası oluşturacak ve bunu Google’a gönderecektir.

Ardından, sayfalar ve menüler oluşturmak için kullanılabilecek sürükle ve bırak düzenleyicisi var. Oluşturucu kurulumu Shopify’a çok benzer ve benzer web sitesi yapılarını takip eder.

Bunun dışında temalar duyarlı, varsayılan olarak bir SSL sertifikası var ve 301 yönlendirmeleri ve hatta grup yönlendirmeleri ayarlamakta özgürsünüz.

SEO dezavantajları

Wix’in en büyük dezavantajı CMS hızıdır. Wix’in kodu, PageSpeed ​​sorunlarıyla başa çıkmak için birçok kez güncellendi, ancak yine de geride kalıyor. Garip, çünkü Wix karmaşık web siteleri oluşturmaya bile izin vermiyor.

Wix ile ilgili bir başka tuhaflık da, resim dosyalarını editöre yükledikten sonra yeniden adlandırmasıdır. Wix, görüntülere semboller ve sayılarla biraz şifreli isimler verir. Bu, görsel aramaya güvenmeyi planlayanlarınız için ideal değildir. Kritik de değil.

Wix, URL’lerinize ekstra özellikler ekler ve bu konuda yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur. URL’nizin adının bir bölümünü ve ardından bu bir blog sayfası veya ürün sayfasıysa biraz daha fazlasını seçmenize izin verir.

Bir tema seçtiğinizde, onu değiştiremezsiniz. Sadece biraz özelleştirebilirsiniz. 

Google bunları doğru şekilde görüntülemez. SEO Wiz, size bir site haritası oluşturup otomatik olarak Google’a gönderse de, mevcut sayfalarda herhangi bir değişiklik yaptığınızda veya yenilerini eklediğinizde site haritanızı yeniden göndermez. Site haritanızı Google Search Console’da manuel olarak yeniden göndermeniz gerekir.

Drupal

Drupal, web sitelerinin %1,5’i tarafından kullanılmaktadır. Muazzam miktarda kodu yönetebilir ve genellikle Tesla, NASA ve Entertainment Weekly gibi büyük işletmeler tarafından kullanılır.

SEO avantajları

Drupal, en özelleştirilebilen içerik yönetim sistemlerinden biridir.

Sayfa hızında da büyük gelişmeler oldu. Drupal 9 ile başlayarak, platform JavaScript’i erteler, sayfa öğelerini önbelleğe alır ve koduna çok daha iyi bakar.

Drupal, URL özelleştirmesi, kanonikler, yönlendirmeler, site haritaları ve yapılanan veriler dahil olmak üzere her türlü arama optimizasyonu için çok sayıda modül ve eklenti sunar. Bu nedenle, kullanıma hazır olarak optimize edilmeyen her şey, platform uzantılarıyla optimize edilebilir.

SEO dezavantajları

En azından biraz kodlama deneyimi olmadan iyi bir Drupal web sitesi oluşturamazsınız. 

Platform, her sürümde daha kullanıcı dostu hale geliyor, ancak hala manuel çalışmayla kapatılması gereken bir boşluk var.

Drupal web sitenizi barındırmaz, bu nedenle bir SSL sertifikası sağlamaz . Bir SSL sertifikası eklemek için, önce onu barındırma sağlayıcınızdan almanız ve ardından onu yüklemek ve yönlendirmeleri ayarlamak için .htaccess dosyasında bazı manuel kodlamalar yapmanız gerekir. Drupal 8.7.7’den başlayarak (Drupal 9 ve güncellemeleri dahil), yönlendirmeleri otomatik olarak ayarlamak için bir HTTPS ve WWW Yönlendirme modülünü kullanabilirsiniz. https://best4you.com.tr/wordpress-https-yonlendirme-htaccess-www-http-yonlendirme-ayarlari/

Bitrix

Bitrix, web sitelerinin %1’i tarafından kullanılmaktadır ve kullanıcılarının çoğu Rusya ve BDT ülkelerindendir. Oluşturulan web sitelerinden bazıları The State Duma (Rus hükümeti), VTB Group (banka) ve OK-Magazine (Rus tabloid).

SEO avantajları

Bitrix’te artık arama optimizasyonunun birçok alanında size yardımcı olabilecek yerel bir SEO modülü var. Başlıkları, açıklamaları, başlıkları, URL’leri ve alternatif metinleri düzenleyebilirsiniz. Ve ayrıca sayfa hızını ve mobil uyumluluğu artırmanıza yardımcı olur. Ayrıca görüntü dosyası adları ve meta açıklamaları için şablonlar oluşturabilirsiniz. Ve bunları dosya veya sayfa gruplarına uygulayabilirsiniz, bu da büyük bir zaman tasarrufu sağlar.

Yerel SEO modülüne ek olarak Bitrix, e-ticaret için şema işaretlemesi veya kurallı etiket (aksi takdirde manuel olarak atanmalıdır) gibi dar amaçlı eklentilere izin verir. Eklentilerle birlikte kolay yönlendirme ayarları da mevcuttur.

Bitrix, web sitesinde herhangi bir değişiklik yaptığınızda otomatik olarak güncellenen ve yeniden gönderilen site haritası ve robots.txt dosyaları oluşturur.

Bitrix, kişiselleştirme açısından temaları birleştirmenize olanak tanır. Böylece tek bir sayfanın farklı bölümleri için farklı temalar kullanabilirsiniz.

SEO dezavantajları

Bitrix web siteleri büyüdükçe dağınık olma eğilimindedir. İşlevsel bir mimari oluştururken ölçeklenebilirlik sorunları, tarama sorunları, hız düşüşleri ve önemli zorluklarla karşılaşacaksınız. Özellikle CMS sorunlarını manuel olarak çözülebilir. Bu nedenle tamamen umutsuz değildir, ancak büyük bir rahatsızlıktır.

Bitrix kendi kendine barındırılmaz, bu nedenle web sitenize bir SSL sertifikası eklemek istiyorsanız, bunu önce barındırma sağlayıcınızdan almanız gerekir. Ayrıca, yönetici paneli üzerinden bir SSL sertifikası yüklenemez . Manuel olarak yüklemeniz gerekecek. İngilizce ana dil seçtiğinizde bile çoğu bölüm Rusça kalmaktadır.

Google Blog CMS Blogger

Blogger, Google’a ait olan bloglama için bir CMS’dir. Web sitelerinin %1’i tarafından kullanılımaktadır. Ücretsizdir ve kendi kendine barındırılmaktadır. Bir blog platformu olarak, çoğunlukla küçük ölçekli yeni başlayan blogcular tarafından kullanılır.

Blogger kullanıcı dostudur, ancak bazı araştırmacılar bu platformu bir SEO kabusu olarak adlandırmaktadır. Doğru olup olmadığını kontrol etmek için kendi araştırmamızı yaptık. İşte elimizdekiler.

SEO avantajları

Bir Google platformundan beklendiği gibi, Blogger temel SEO’nun birçok yönünü sağlar. URL’ler, başlıklar, meta açıklamalar, başlıklar, alt nitelikler, robots.txt dosyaları ve yönlendirmeler elde edersiniz.

Ayrıca, tek tıklamayla SSL sertifikanızı etkinleştirebilirsiniz ve sayfalarınızı güvenli bir yola yönlendirmek için elle yapılan herhangi bir iş yoktur.

SEO dezavantajları

Basit web sitesi yapısı genellikle SEO’da bir avantaj olarak kabul edilir. Ancak Blogger bunu çok ileri götürür. En temel web siteleri için tasarlanan Blogger, ana sayfa > gönderi sayfası dışında web sitesi yapılarına izin vermez . Temalar pek çok özelleştirme seçeneği sunmuyor, bu nedenle bir blogdan başka bir şey oluşturmanın gerçekten bir yolu yok.

Ayrıca alan adınızı hemen özelleştiremezsiniz – etkialaniniz.blogspot.com’a takılıp kalırsınız . Bunun gibi alan adları daha düşük kaliteli, amatör olarak algılanır. Bu nedenle geri bağlantılar yoluyla otorite oluşturmak zor olabilir. Özel bir alana ihtiyacınız varsa , Google Domains’den bir alan satın almanız gerekir .

Son olarak, Blogger bir site haritası oluşturmanıza izin vermez.

Magento

Magento, web sitelerinin yalnızca %0,7’si tarafından kullanılıyor, ancak aralarında bazı büyük isimler var: Coca-Cola, Nike, Ford, Liverpool FC, Jaguar, Land Rover, Ahmad Tea, Christian Louboutin, Olympus ve diğer birçok endüstri şirketi.

SEO avantajları

Magento, Drupal’a çok benzer – neredeyse her şeyi özelleştirebilirsiniz. Temalar, düzenler, başlıklar, etiketler, meta açıklamalar, başlıklar, URL’ler ve resim alt özelliklerinin tümü yönetici paneli aracılığıyla düzenlenebilir.

Magento kolayca ölçebilirsiniz ve web siteniz büyüdükçe kodda şişkinlik olmaz. Bu nedenle tarama veya dizine ekleme sorunları olmaz. Sayfa hızı da ortalamanın üzerindedir. JS ve CSS’yi erteleyebilirsiniz.

Web siteniz Magento’da barındırılıyorsa, CMS hassas bilgiler içeren sayfalar için otomatik olarak bir SSL sertifikası sağlayacaktır. Mağazalar > Yapılandırma > Web menüsü bölümünde seçeneği etkinleştirerek tüm etki alanı için genişletebilirsiniz.

Magento bir e-ticaret platformudur.

SEO dezavantajları

Kutunun dışında blog özelliği yoktur. İsterseniz, Magento pazarından satın almalısınız. Veya ücretsiz bir uzantı edinin, ancak bunlar genellikle hoş karşılanmaz.

Magento planınız bulut barındırma içermiyorsa, bir SSL sertifikası ayarlamayı zor bulabilirsiniz . Ortalamanın üzerinde kodlama becerilerine ek olarak, onları sertifikanız hakkında bilgilendirmek ve değişiklikleri izlemelerine ve işlemelerine izin vermek için bir Magento destek bileti oluşturmanız gerekecektir.

OpenCart

OpenCart, web üzerindeki web sitelerinin %0,7’si tarafından kullanılan ücretsiz bir e-ticaret platformudur. Platform, geliştiricileri işe almak istemeyen küçük ve orta ölçekli işletmeler arasında popüler kılan en kullanıcı dostu arayüzlerden birine sahiptir.

SEO avantajları

OpenCart ile ürün sayfalarına anahtar kelimeler atayabilirsiniz. Araç, içeriği anahtar kelimelere göre analiz edecek ve CMS platformları arasında benzersiz bir SEO özelliği olan bazı optimizasyon önerileri sağlayacaktır.

Temel SEO seçenekleri arasında düzenlemeye açık sayfa öğeleri, robot.txt, 404 sayfa bulunmaktadır. Çoğu tema aynı zamanda özelleştirilebilir ve duyarlıdır. İçerik olarak wordpress benzeridir.

SEO dezavantajları

OpenCart için SSL sertifikanızı başka bir yerden almanız ve yönetici panelinden manuel olarak yüklemeniz gerekir.

Çıplak OpenCart sürümlerinde belirli SEO özellikleri yoktur. Eklentiler olmadan, 301 yönlendirmeleri kuramaz, kurallı etiketler tanımlayamaz, meta verileri kodlamadan düzenleyemez ve bir blog başlatamazsınız.

OpenCart da sayfa hızı konusunda geride kalıyor. Önbelleğe almayı sağlayan ve gereksiz JS ve CSS’yi yok sayan ücretli eklentilerin yardımıyla web sitenizin hızını artırabilseniz de, diğer platformlarla oluşturulan web sitelerinin çoğuyla CMS sorunları yüzünden rekabet edemeyeceksiniz.

OpenCart size varsayılan olarak bir site haritası oluşturmaz. Site haritanızı oluşturmak ve göndermek için Feed uzantısını kullanmanız ve ardından Google Search Console hesabınızda manuel olarak Google’a göndermeniz gerekir.

Site haritası dinamik olmayacak. Bu nedenle web sitenizde herhangi bir değişiklik yaptıktan sonra manuel olarak yeniden oluşturmanız ve yeniden göndermeniz gerekecek.

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *